بیانیه بسیج دانشجویی بندرماهشهر در پاسخ به سخنان ترامپ

بسیج دانشجویی بندرماهشهر در پاسخ به سخنان ترامپ بیانیه ای صادر کرد، متن این بیانیه به شرح ذیل میباشد:

 

((بسم الله الرحمن الرحیم))

وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ(سوره بقره، آیه ۱۲۰)

در بستر تاریخ فراز ها وفرود های ملت ایران ودر سالهای پیش و پس از انقلاب اسلامی حوادث گوناگونی واقع شده است که هریک اثرگذاری ویژه ای در جهت گیری و حرکت ملت مسلمان ما دارد.

حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: #آمریکا_استکبار_جهانی_است.استکبار یک تعبیر قرآنی است؛ در قرآن کلمه‌ی #استکبار به کار رفته است؛ آدم مستکبر، دولت مستکبر، گروه مستکبر، یعنی آن کسانی و آن دولتی که قصد #دخالت در #امور_انسانها و ملّتهای دیگر را دارد، در همه‌ی کارهای آنها #مداخله میکند برای حفظ منافع خود؛ خود را آزاد میداند، حقّ تحمیل بر ملّتها را برای خود قائل است، حقّ دخالت در امور کشورها را برای خود قائل است، پاسخگو هم به هیچ‌کس نیست؛ این معنای مستکبر است.سخنان توهین آمیز و سراسر اتهام ترامپ علیه ملت ایران بار دیگر پرده از چهره‌ی بزک شده‌ی استکبار آمریکایی برداشت و #دست_چدنی_دشمن را از #دستکش_مخملین بیرون کشید. اتفاقات اخیر دارای نکاتیست که مردم باید به آن ها توجه کنند:

۱⃣ این موضوع که دولت فعلی آمریکا، مانند دولت‌های پیشین خود است، از مسائل مهمی است که باید امروز بدان توجه ویژه شود. دولت‌های #اوباما و #ترامپ در #اهداف و مشی استکباری #تفاوتی_ندارند، بلکه روش‌های متفاوتی دارند. یکی با #چهره‌ی_خوش و #ادبیات_زیبا جلو می‌آمد  اما دیگری بدون صحنه‌سازی‌های دولت پیشین خود، از همان ابتدا دشنه‌ی پنهان شده در دولت قبل خود را از آستین خارج کرد. بی‌شک اگر کسی ، حزبی یا مسئولی در ایران بین ترامپ و اوباما تفاوت قائل است بی‌تردید دشمن را نشناخته است.

۲⃣ به غرب زدگان و غرب دوستان , هشدار می‌دهیم که مانند موضع پیشین خود مبنی بر کدخدایی و ریاست ایالات متحده آمریکا بر کشورهای اروپایی نباید به #برجام_بدون_آمریکا_تن_داد و لازم است در برابر هر نقض عهد دشمن، اقدام مؤثر متقابل صورت گیرد.

۳⃣ استفاده‌ی ترامپ از واژه‌ای جعلی به جای نام «خلیج فارس» اگرچه محکوم است ولی نکته‌ای انحرافی به نظر می‌رسد. مبادا محتوای ضدایرانی این سخنرانی را به استفاده از این واژه تقلیل داده و پاره کردن رسمی برجام توسط دشمنان را از یاد ببریم. #کمپین_خلیج_فارس_خوب_است اما در شرایط بحرانی امروز و اقدامات آمریکا، «#کمپین_اقدام_جدی_دربرابر_نقض_برجام» از اولویت بیشتری برخوردار است.

۴⃣ مبادا مسئولین تصور کنند که می‌توان از دامن امریکا به اروپا فرار کرد. همانطور که ترامپ فحاش روی دیگر همان آمریکای باهوش و مؤدب است، اروپایی‌ها نیز روی دیگری دارند که به وقت خود و به زودی نشان خواهند داد. باید مراقب باشیم که در بازی پلیس خوب و بد گرفتار نشویم. اروپایی‌ها اگر در حرفشان در حمایت از برجام و حفظ آن صادق هستند، چرا ❌تراکنش‌های مالی به ایران را با سیاست های آمریکا تنظیم می‌کنند؟❌ اتحادیه اروپا روی دیگری دارد که نه برجام می‌شناسد و نه قول و قرار می فهمد. دل بستن به کشورهای اروپایی برای حفظ برجام در این برهه، اشتباه دیگری است که نباید بدان دچار شویم و ما به سهم خود نسبت به آن هشدار می‌دهیم.

۵⃣ #سپاه پاسداران، #عزیز_ملت ایران و #خار_چشم_دشمنان نظام بوده و هست. نه عزت خود را در سایه هجمه های ناجوانمردانه سالهای اخیر از دست داده و نه با دفاع دوره ای و اقتضایی عزیز می شود. سپاه در سایه ولایت و جانفشانی ها و اهدای دهها هزار شهید برای حفظ این نظام اسلامی، عزت الهی دارد. دفاع فراگیر از سپاه وظیفه مهم ما در این روزهاست.

ما دانشجوهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر ضمن دفاع از همه نیروهای مدافع منافع ملت ایران، خود را سپاهی میدانیم و در همه شرایط از تمامیت ارضی و تمامیت عقیدتی این انقلاب حمایت و اعلام انزجار خود را نسبت به #کشوری که اساس تشکیلش بر #تروریست و #خونریزی بود را فریاد می زنیمو اعلام حمایت از همه مظلومان جهان میکنیم

.#مرگ_بر_آمریگا

#مرگ_بر_اسرائیل

#مرگ_بر_انگلیس

حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اسلامی ماهشهر

پایگاه مقاومت بسیج آموزشکده سما واحد ماهشهر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *