رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک در گفت وگو با خورنا خبر داد:

افزایش ۸۰ درصدی تولید چغندر قند در اندیمشک

سیدهدایت الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: با توجه به ظرفیت منحصر به فرد شهرستان اندیمشک در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی، امسال توجه ویژه‌ای به افزایش تولیدات کشاورزی اندیمشک شده و طرح‌های مختلفی در این زمینه به اجرا رسیده است.

وی افزود: یکی از این طرح‌ها، توسعه کشت چغندر در شهرستان اندیمشک بوده و با اجرای این طرح‌ها بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت چغندر اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این که امسال میانگین تولید چغندر قند در شهرستان اندیمشک و به نسبت سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: شهرستان اندیمشک یکی از قطب‌های مهم تولید چغندر قندکشور است.

وی گفت: به همین جهت، باید بیش از گذشته از ظرفیت این شهرستان در زمینهتولید چغندر برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی کشاورزی استفاده و زمینه را برای افزایش توان اقتصادی کشور و کار آفرینی در شهرستان فراهم کرد.

موسوی با اشاره به این که در طول سال‌های اخیر و به دلیل عدم فعالیت کارخانه‌های تبدیلی محصول چغندر تولید شده در شهرستان به استان‌های دیگر صادر و تبدیل شده است، بیان کرد: چغندر و افزایش تولید و تبدیل آن نیازمند حمایت مسئولان و جذب سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی است.

وی با بیان این که کشت چغندر قند در اندیمشک، زمینه را برای اصلاح و بهبود خاک، کنترل آفات بیماری‌ها و علف‌های هرز را فراهم می‌کند، افزود: تکمیل چرخه تناوب زراعی، افزایش در آمدی بیش از صد درصد نسبت به کشت‌های رایج را برای زارعین از جمله دیگر اثرات مثبت کشت و تولید چغندر قند در شهرستان اندیمشک به جهت تولید انواع محصولات کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که چغندر تولید شده در شهرستان اندیمشک امکان صادرات به کشورهای مختلف جهان را دارد، ادامه داد: در صورت توجه به توسعه تولید و ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان اندیمشک، عرصه برای شکوفایی بخش تولید محصولات کشاورزی استان بیش از گذشته با تکیه بر چغندر قند فراهم می‌شود.

وی با بیان این که بیش این نیز و در جهت حمایت از کار آفرینی و شکوفایی اقتصادی شهرستان طرح‌های گسترده‌ای در زمینه توسعه خدمات صنایع تبدیلی در شهرستان و با همکاری فرمانداری و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۴۰ فرصت شغلی در شهرستان ایجاد شود.

موسوی با اشاره به این که با اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۰ واحد تولیدی در شهرستان ایجاد و به بهره برداری می‌رسد، گفت: برای اجرای این طرح‌ها، بیش از۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار تعیین و اختصاص یافته است و با بهره برداری از آن‌هاگامی بلند در مسیر توسعه خدمات این حوزه برداشته می‌شود.

انتهای پیام/