استاندار خوزستان: ایران بر سر منافع ملی خود با هیچ کشوری شوخی ندارد/برجام نقطه باشکوه حقانیت کشور ما در سطح جهان است

شریعتی- سخنان دکتر روحانی در جواب به رئیس‌جمهور آمریکا به واقع نشان داد که ایران بر سر منافع ملی خود با هیچ کشوری شوخی ندارد و بصورت کامل بر سر مواضع و منافع به حق خود ایستادگی می‌کند و اینجاست که نشان می‌دهد برجام نقطه باشکوه حقانیت کشور ما در سطح جهان است.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه ستاد استانی برگزاری مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار غلامرضا شریعتی گفت: بنا به اهمیت برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم یوم‌الله ۱۳‌آبان به تمامی دستگاههای استانی و مدیران ارشد آنها تاکید می‌کنم که در جلسات ستاد استانی حتما حضور داشته و نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای به خرج دهند و همچنین به تمامی فرمانداران شهرستانها نیز دستور می‌دهم که جلسات هماهنگی‌های مراسم را در شهرستانهای متبوعه نیز به طور مرتب و منظم و با حضور تمامی متولیان امر برگزار کنند.

وی بیان کرد: همانطور که استحضار دارید خداوند، انسان را با فطرت عدالت‌‌خواهانه و ظلم‌ستیزانه آفریده و طبع انسان به سمت عدالت‌خواهی و مخالفت با تجاوز به حقوق دیگران است.

شریعتی مبحث عدالت طلبی و ظلم ستیزی را بحثی فراتر از دین عنوان کرد و افزود: اگر دینی در قالب عدالت و ظلم ستیزی قرار نگیرد در نگاه مردم آن دین پذیرفته نیست یعنی این نیست که عدالت و ظلم ستیزی با دین سنجیده شود بلکه این دین است که باید بر پایه این دو مقوله مورد سنجش قرار گیرد و تایید یا رد می‌شود بنابراین به همین علت است که رسالت پیامبران با همین هدف بوده که انسانها بتوانند در مسیر عدالت باقی بمانند.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به تاکید قرآن در نفی استکبار و لازمه ظلم ستیزی و عدالت‌طلبی گفت: امام خمینی(ره) هم با این تفکر ژرف و ریشه‌دار دینی، جمهوری اسلامی را بنیانگذاری کرد که شروع و جرقه این انقلاب عظیم هم باز از همین مسیر بود.یعنی امام در ابتدا شاه را دعوت و نصیحت می‌کرد اما وقتی که شاه قانون حق کاپیتولاسیون را آورد، امام دیگر دعوت و نصیحت را جایز ندانسته و شروع به ایستادگی در مقابل ظلم کرد که به واقع این اولین جرقه شروع انقلاب بود.

وی تصریح کرد: در روز ۱۳ آبان که مناسبت‌هایی چون تبعید امام، تظاهرات دانش‌آموزان در اعتراض به دخالتهای آمریکا در سال ۵۷ و تخسیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در آبان ۵۸ وجود دارد که همه این مناسبتها نشان از اهمیت این روز در تاریخ انقلاب است که در کل روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شد.

شریعتی گفت: برخلاف تصور عده‌ای که بر این باور هستند که پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب چندان نیازی به برگزاری مراسمی چون ۱۳ آبان نیست اما حوادث اخیر و سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد که این کشور همچنان آن نگاه استکباری را به تمام دنیا و خصوصا کشور ایران دارد.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به سخنرانی اخیر ترامپ در مورد ایران اظهار کرد: این شخص که تعادل روحی مشخصی ندارد در سخنرانی سخیف آن شب خود دچار یک خطای فاحشی در شناخت ملت و کشور بزرگ ایران می‌شود و اظهارات نابخردانه‌ای را بر زبان می‌آورد که در این اظهارات به خوبی نشان می‌دهد که نه شناختی از جغرافیا دارد و نه تاریخ را بخوبی مطالعه کرده و گویی که اصلا این فرد خلیج فارس را هم نمی‌شناسد.

وی افزود: البته برای کسی که قدمت چندین هزار ساله این سرزمین را نمی‌داند چندان هم انتظاری نمی‌توان از او داشت. قطعا تمام کسانی که با تاریخ و قدمت این مرز و بوم آشنایی دارند با شنیدن سخنرانی سخیف وی فهمیدند که رئیس‌‌جمهور آمریکا از نادانی رنج می‌برد.‌

شریعتی ضمن بیان اینکه در صحبت‌های ترامپ بر علیه سپاه چند نکته قابل تأمل وجود دارد تصریح کرد: اینگونه با عصبیت و عصبانی اظهار نظرهای سخیف در مورد سپاه روا داشتن حتما به این مسئله مربوط می‌شود که نقشه‌ها و برنامه‌های شوم آنها در جهان و در منطقه خاورمیانه با حضور هوشیارانه سپاه نقش بر آب شده و سپاه به خوبی توانسته مانع از تحقق سناریو‌های طراحی شده آنها شود.

وی سپاه را بازوی توانمند نظام و کشور و یک نهاد انقلابی که همواره در کنار مردم قرار دارد نامید و یادآور شد: امنیت امروز کشور همه و همه مرهون جانفشانی‌ها و رشادت‌طلبی‌های این نهاد انقلابی و سایر نیروی های مسلح است و از این بابت است که آمریکایی‌با عصبانیت در مقابل تلویزیون ظاهر می‌شوند و صحبت‌هایی می‌کنند که اولین کسی که در مقابل آنها موضع گیری می‌کند متحد استراتژیک چندین ساله آنها یعنی اتحادیه اروپا است و حتی کشورهای نزدیک‌تر به دولت آنها هم حاضر به همراهی با این سخنان نسنجیده نمی‌شوند.

شریعتی گفت: این چنین می‌شود که با تدبیر و درایت و سیاست های منسجم کشور و نیز با وکاوی و تدابیر ژرف مقام معظم رهبری و اقدامات موثر دولت، آمریکا در موضع خود تنها و منزوی می‌شود و کشورهای همیشه حامی آمریکا هم هیچ همراهی با این کشور نمی‌کنند.‌

استاندار خوزستان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از سخنرانی هوشمندانه و مقتدرانه رئیس‌جمهوری در پاسخ به اظهارات نابخردانه و خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: سخنان دکتر روحانی به واقع نشان داد که ایران بر سر منافع ملی خود با هیچ کشوری شوخی ندارد و بصورت کامل بر سر مواضع و منافع به حق خود ایستادگی می‌کند و اینجاست که نشان می‌دهد برجام نقطه باشکوه حقانیت کشور ما در سطح جهان است.

وی خاطر نشان کرد: در مقابل سخنرانی ترامپ که اوج تنزل گفتمان و میل به ترویج خشنونت در دنیا بود سخنرانی دکتر روحانی بر مدار واقعیات عقلانیت و احترام استوار بود و فکر می‌کنم کاملا گفتمان مدبرانه‌ای بود.

شریعتی اذعان کرد: قطعا عظمت و قدرت کشور عزیزمان ایران اسلامی به هیچ کشوری اجازه عرض اندام را نخواهد داد و همواره ملت شریف ایران از استوارترین مردمان جهان در مقابل زیاده خواهان خارجی بوده و خواهند بود و در پشت سر نهاده‌های انقلابی و نیروهای مسلح و سپاه پاسداران ایستاده وحمایت و دفاع می‌کنند.

استاندار خوزستان در مورد برگزاری هر چه باشکوهتر یوم‌ الله ۱۳ آبان بیان کرد: لازم است که توسط بنیاد شهید در هر شهرستان از شهدای دانش‌آموز و دانشجو تجلیل به عمل آورد و از خانواده‌های شهداء دانش‌آموز و دانشجو نیز دید و بازدید‌هایی صورت بگیرد. همچنین امسال پوسترهایی با توجه به شرایط کنونی و نیز تقارن ایام اربعین با ۱۳ آبان طراحی شود که شعار اصلی اباعبدالله یعنی “هیهات من الذله” در آن پوستر‌ها لحاظ شود و در پوسترهای جداگانه‌ای هم پرچم جمهوری‌اسلامی،آرم سپاه پاسداران و نقشه خلیج‌فارس طراحی و چاپ شود تا بنوعی بر این مسئله تاکید شود.

وی در پایان ضمن تاکید دوباره به جدیت و اهتمام در انجام کارها به منظور اجرای هر جه باشکوهتر مراسم روز دانش آموز، خبر داد: شورای اداری این ماه با محوریت ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار تشکیل می‌شود.