فوت مرد ۶۰ ساله دزفولی براثر عدم اعزام آمبولانس

امیر سعیدی کیا فرزند این مرد فوت شده روز شنبه گفت:دوشنبه ۱۰ مهرماه جاری به علت نامساعد بودن حال عمومی پدرم با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و خواستار اعزام آمبولانس برای انتقال وی به بیمارستان شدیم.
وی افزود:با وجود نامساعد بودن حال عمومی پدرم و در شرایطی که دچار تپش قلب شده و نفس وی به شماره افتاده بود ، اپراتور ۱۱۵ اعلام کرد آمبولانس اعزام نمی شود.
وی اظهار داشت: به دلیل اعزام نکردن آمبولانس از سوی اورژانس ۱۱۵ دزفول لذا به ناچار پدر بدحالم را سوار تاکسی کرده اما در مسیر بیمارستان وضعیت جسمی وی وخیم شد و فوت کرد.
این شهروند دزفولی ضمن اعتراض نسبت به کوتاهی پرسنل اورژانس ۱۱۵ دزفول گفت: در اتاق احیا نیز هیچگونه اقدام پزشکی برای کمک و نجات احتمالی پدرم صورت نگرفت.
سیدمحمد محمودی نژاد رئیس فوریت های پزشکی دزفول نیز در این رابطه به خبرنگار ما با بیان اینکه نیروهای اورژانس برای سلامت بیماران خدمت می کنند و راضی به ایجاد مشکل برای هیچ بیماری نیستند گفت: اورژانس در طول شبانه روز بارها با تماس های کذب برخی شهروندان روبرو می شود و در حالی که با کمبود نیرو و امکانات مواجه است از تمام ظرفیت خود برای کمک به بیماران استفاده می کند.
وی همچنین در خصوص ادعای خانواده متوفی گفت: فایل صوتی مربوط به تماس شهروند مذکور بررسی شده که مشخص شد’تماس گیرنده بدون اشاره به وضعیت وخیم بیمار در کمال آرامش با پرسنل اورژانس صحبت کرده است.
وی اظهار داشت:مشکل مرد بیمار در تماس تلفنی صورت گرفته ‘یبوست شدید’ ، سرماخوردگی ، مشکل در تنفس و ناتوانی در راه رفتن و اینکه چند سال پیش تحت عمل جراحی طحال قرار گرفته بیان شده است.
محمودی نژاد افزود:از آنجا که در تماس تلفنی صورت گرفته از سوی خانواده این فرد با اورژانس ۱۱۵ ، کوچکترین اشاره به وضعیت بد بیمار نشده لذا پرسنل اورژانس اعزام آمبولانس را ضروری نمی بینند.
وی با بیان اینکه آماده اظهار نظر نظام پزشکی و دادگستری در این رابطه هستیم گفت: در این مورد سهل انگاری پرسنل اورژانس کمتر از ۲۰ درصد است زیرا فرد تماس گیرنده اطلاعات غلط و نادرستی ارائه کرده در حالی که وضع بیمار خیلی بدتر از آن چیزی بوده که بیان شده است و تماس گیرنده نتوانسته اورژانس را توجیه کند که وضع بیمار وخیم است.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی دزفول با بیان اینکه سامانه ۱۹۰ آماده دریافت شکایات اورژانس است از شهروند شاکی که پدر وی فوت کرده تقاضا کرد در نشستی موضوع بررسی شود.
وی بیان داشت: در صورت طرح شکایت علیه اورژانس و اثبات در کوتاهی اورژانس ۱۱۵ طبق قانون متناسب با درصد سهل انگاری از سوی اورژانس به خانواده فرد متوفی دیه پرداخت می شود.
۲۰۰ نفر در اورژانس شهرهای دزفول ،شوش و گتوند زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول فعالیت می کنند./ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *