جلوگیری از سوزاندن ١٩ میلیون فوت مکعب گاز روزانه در شرکت نفت آغاجاری

اسداله ترحم / خورنا – باتعمیر و اصلاح سیستم خنک کننده هوای ورودی به توربین و رکسپور ایستگاه گاز و گازمایع ٣٠٠ شرکت آغاجاری از سوزاندن روزانه ١٩ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، مدیرعامل شرکت آغاجاری با اعلام این خبر بیان کرد: با تلاش همکاران نگهداری و تعمیرات و همچنین همکاری بخش خصوصی، تعمیر و اصلاح سیستم خنک کننده هوای ورودی ( air in take ) به توربین werk spoor  کارخانه گاز و گازمایع ۳۰۰ آغاجاری با هزینه ای بالغ به ١٢ میلیارد ریال انجام شد.

ابراهیم پیرامون با اشاره به عملیات خنک سازی هوای ورودی به توربین ورکسپور به روش تبخیری مدیا گفت: در این روش از طریق سیستم تولید آب مناسب به روش اسمز معکوس استفاده می شود .

وی توضیح داد: این عملیات با هدف بهینه سازی شرایط کارکرد توربین در فصول گرم سال انجام گرفت که علاوه بر آن از سوزانده شدن بیش از ١٩ میلیون فوت مکعب گاز در روز جلوگیری شد.

ابراهیم پیرامون افزود: در اجرای طرح مدیا به عنوان اولین تجربه جدید در شرکت، علاوه بر جلوگیری از سوزانده شدن گاز بعنوان سرمایه ملی روزانه بیش از ٧٠٠ بشکه در روز تولید گاز مایع به تولید این کارخانه اضافه شدکه روزانه بیش از ۱/۲ میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی را برای شرکت در بردارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *