جلسه شورای سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان باغملک برگزار شد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان باغملک گفت "ما شاهد اقدامات مطلوب شورای سلامت بودیم و پیشنهاد می کنیم به صورت نمادین هر یک از اعضای جلسه در یک آموزشگاه حضور یافته و به نظافت مدارس بپردازیم چرا که سلامت و بهداشت در کنار امنیت ، پیش شرط لازم برای آموزش محسوب می شود و این اقدام می تواند در برانگیختگی و حساسیت دانش آموزان و معلمان نسبت به مقوله بهداشت موثر باشد" . خدادادکردی افزود :«ما باید بهداشت را از خودمان شروع کرده و با ظاهر آراسته و تمیز در کلاس درس و اجتماع حاضر باشیم تا دانش آموزان از معلمان خود الگو برداری کنند».

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش باغملک؛ در این جلسه که با حضور خدادد کردی مدیر آموزش و پرورش، حبیب الله ولی زاده کارشناس بهداشت و سلامت و معاونان آموزشی ، پرورشی، مالی و دیگر کارشناسان در محل سالن کنفرانس این اداره برگزار گردید، بر رعایت بهداشت به عنوان پیش شرط سلامت جامعه تاکید شد.

حبیب الله ولی زاده کارشناس بهداشت و سلامت ضمن خیر مقدم به حاضران به ارائه عملکرد سال گذشته این کمیته پرداخت و گفت :«توزیع قرص ویتامین D در میان دانش آموزان پسر و قرص آهن در میان دانش آموزان دختر ، برگزاری کارگاه شناخت HIV  برگزاری جشنواره غذاهای سنتی از جمله فعالیت های صورت گرفته در سال تحصیلی گذشته بود که سعی داریم این برنامه ها را در سال آتی نیز به صورت فراگیر تر انجام دهیم».

مدیر آموزش و پرورش باغملک نیز ضمن استماع گزارش عملکرد این کمیته در سال تحصیلی گذشته گفت :«ما شاهد اقدامات مطلوب شورای سلامت بودیم و پیشنهاد میکنیم به صورت نمادین هر یک از اعضای جلسه در یک آموزشگاه حضور یافته و به نظافت مدارس بپردازیم چرا که سلامت و بهداشت در کنار امنیت ، پیش شرط لازم برای آموزش محسوب می شود و این اقدام میتواند در برانگیختگی و حساسیت دانش آموزان و معلمان نسبت به مقوله بهداشت موثر باشد».

کردی افزود :«ما باید بهداشت را از خودمان شروع کرده و با ظاهر آراسته و تمیز در کلاس درس و اجتماع حاضر باشیم تا دانش آموزان از معلمان خود الگو برداری کنند».

در ادامه این جلسه معاونین و کارشناسان در خصوص مسایل مهم بهداشتی به ایراد سخن و نظر پرداختند؛ از موارد مهم آن می توان به پلمپ بوفه های مدارسی که بهداشت را رعایت نمیکنند، خودداری از عرضه چیپس و پفک و دیگر خوراکی های ناسالم، وحدت لباس فرم سرایداران و خدمتگزاران، طرح پاکسازی مناطق گردشگری برای میهمانان شهرستان، استفاده از پلاستیک زباله در سطل های آموزشگاه ها  و عرضه میوه در بوفه مدارس به عنوان تغذیه سالم از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *