پاپی زاده:مجلس به اردکانیان رای منفی می‌دهد


عضو کمیته امنیت آب کمیسیون امنیت ملی گفت: رای مجلس به اردکانیان، گزینه مطرح دولت برای تصدی وزارت نیرو، منفی است.
عباس پاپی‌زاده رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه ضعف عمده وزرای سابق نیرو عمدتا نگاه محلی به موضوع آب بوده است، گفت: آن‌ها با نگاه خاص به زادگاهشان و با صرف هزینه‌های هنگفت آب را به آن‌جا انتقال می‌دادند که این موضوع لطمه بزرگی به کشور وارد کرد.
پاپی‌زاده با اشاره به اینکه وزرای نیرو تاکنون به صورت تک بُعدی به موضوع آب در کشور توجه کرده‌اند، اظهار کرد: این وزرا با تفکر وجود ازدیاد آب هر طور که خواستند عمل کردند و به محیط زیست توجهی نداشتند.
وی ادامه داد: زمانی که وزارت نیرو برای جلوگیری از بروز سیلاب‌ها در  دشت خوزستان سدسازی کرد به موضوع عواقب آن نیندیشید. با احداث سدها از آبیاری طبیعی دشت‌های بزرگ ممانعت  شد لذا پوشش گیاهی، دامداری و اشتغال مردم از میان رفت و اکنون همین مناطق به کانون ریزگردهایی با تهدید ۲۲ استان کشور تبدیل شده است.
عضو کمیته امنیت آب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: اکنون وزیری می‌خواهیم که جامع‌نگر بوده و به فکر تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست در کشور باشد.
نماینده مردم دزفول با بیان اینکه اردکانیان گزینه مطرح کنونی در مجلس است، تاکید کرد: در صحبت با نمایندگان مشخص شد که در صورت معرفی چنین اشخاصی هیچ امیدی به آینده در بحث آب وجود نخواهد داشت و  عملا این شخص در مجلس رای منفی خواهد گرفت.