ذبح باشگاه فرهنگی ، ورزشی استقلال خوزستان در ماه محرم

میثاق حاجتی/ خورنا: حال اینروزهای باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان تیمی با هزاران هزار هوادار خوزی خراب است و ما را بیاد تیم های بزرگ خوزستانی در دهه های نچندان دور همچون شاهین اهواز ، جنوب اهواز ، نفتون ، استقلال اهواز و …. می اندازد ، دو فصل پیش استقلال خوزستان قهرمان بی رقیب لیگ برتر ایران شد اما بعدش چه شد ؟؟!

بعد از قهرمانی همچون گوشت قربانی تکه تکه اش کردند ، اسپانسر های باشگاه رفتند ، عبداله ویسی سرمربی اهوازی باشگاه اولین مسافر رخت بربسته بود و بخاطر پیشنهاد مالی بهتر به استقلال خوزستان پشت کرده و به سپاهان رفت ، بازیکنان هر کدام بسویی رفتند …..
به هر حال باشگاه در فصل قبل در لیگـ برتر ماند اما این علامت سوال همواره همراه همه ی دلسوزان فوتبال این استان بوده ، که برای فصل بعد چه باید کرد ؟
با شروع فصل جدید و عیان شدن مشکلات بیش از پیش باشگاه همچون نداشتن مدیر عاملی ورزشی و دلسوز ، حمایت نشدن باشگاه از سوی مالک و متولی ورزش استان ، عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و …. با تلاش همه جانبه باعث پرداخت ۲۰ درصد از مطالبات بازیکنان شد و عبداله ویسی که فصل قبل به سپاهان رفته بود با گرفتن نتایجی که باب میل مسئولین سپاهان نبود و از آن باشگاه کنار گذاشته شده بود با پیگیری مدیر برنامه هایش با دستمزدی بالا به استقلال خوزستان برگشت اما متاسفانه همه شاهد بودیم که این تیم محبوب و مردمی روز به روز و پله به پله در جدول مسابقات پایین و پایین تر رفت و امروز قعر جدول است و چیزی برای از دست دادن ندارد …. اهالی و کارشناسان فوتبال ، هواداران ، همگان خواستار و چشم براه تغییراتی اساسی در جهت نجات از قعر جدول و سقوط به دسته ی پایین تر بودند ، تا اینکه چند روز پیش خبری از جانب افشین حیدری مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان که خود عضو هیئت مدیره استقلال خوزستان است بر روی خروجی خبرگزاری ها و رسانه ها بدین مضمون رفت که : در جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال خوزستان به اتفاق آرا صفرعلی جمالپور بعنوان مدیر عامل انتخاب گردید .
بازتاب این خبر هم نویسنده این مطلب که بیشتر دلنوشته ایست از یک خوزستانی اهل ورزش و عضو کوچکی از اصحاب رسانه و مطبوعات را شاد و امیدوار به آینده این باشگاه فوتبال محبوب شد و هم اکثریت اهالی ورزش و هواداران این تیم و حتی رقبای خوزستانی اش گردید ،
چرا که با توجه به شناخت و رزومه ای که از صفرعلی جمالپور ، که از پیشکسوتان و بقول معروف استخوان خورد کرده های فوتبال این مرز و بوم است ، نوید حرکت رو به جلو و اوج گرفتن مجدد استقلال خوزستان را میداد .
در مصاحبه های متعدد جمالپور شنیدیم و خواندیم که مدیرعامل جدید باشگاه برای آینده و رشد رو به جلوی باشگاه با همکاری و همدلی دیگر اعضای هیئت مدیره برنامه های خوبی دارد ، جمالپور در خصوص ویسی سرمربی باشگاه نیز اعلام حمایت تمام قد کرد و همچنین به بازیکنان و کادر فنی تیم در خصوص پرداخت مطالبات نیز نوید پرداخت داد و گفت : با توجه به صحبت ها و جلساتی که جهت گرفتن اسپانسر مالی برای باشگاه داشته ایم و همچنین با تکیه بر قول مساعدت و حمایت دکتر شریعتی استاندار خوزستان و افشین حیدری متولی ورزش استان در آینده نزدیک دیگر دغدغه های مالی کمتری خواهیم داشت و با تلاشی جهادی بسوی روزهای اوج این باشگاه حرکت خواهیم کرد .

و اما در طی تماس ها و پیگیری هایی که در جهت مشخص شدن شرایط باشگاه آنهم در آستانه بازی بسیار مهم و حساس با پرسپولیس داشته ایم باید بگویم که از شواهد امر و بدلایلی که عرض خواهم کرد ، پیداست که باید استقلال خوزستان را در محرم ذبح کرده دانست ،
در تمام دنیا و طبق قانون اساسی کشورمان ، هر تشکیلات ، شرکت ، سمن ،تعاونی ، اداره ، باشگاه و … اینگونه است که در جلسه مجمعی که توسط اعضای هیئت مدیره برگزار میشود هر تصمیمی گرفته و صورتجلسه امضا و مصوب شد لازم الاجرا و عین قانون است و ابلاغ میشود ، حتی مالک شخصی آن تشکیلات هم نمیتواند در آن تصمیمات خللی وارد نماید ، مگر اینکه از آن صورتجلسه توسط نهادهای امنیتی یا قضایی بدلایلی مستدل جلوگیری گردد ،
اما در باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان اینگونه نیست ، گویی دست های پشت پرده این باشگاه بسیار قوی تر از مصوبات هیئت مدیره باشگاه هستند ، چرا که بعد از گذشت چندین روز هنوز خبری از ابلاغ حکم مدیر عامل باشگاه نیست ،
در برنامه فوتبال نود امشب مورخ ۱۷مهرماه ۹۶ بجای سرپرست یا مدیر عامل باشگاه ، سرمربی و یا حتی سرپرست تیم شخص دیگری که گویا از جانب متولی ورزش استان بعنوان مدیر اجرایی باشگاه منصوب شده که گفته میشود وی مدیر برنامه های ویسی سرمربی تیم هست در برنامه ۹۰ شرکت میکند .
حال بعنوان یک شهروند مطالبه گر و ورزشکار و ورزشدوست از دکتر شریعتی استاندار خوزستان ، افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ، محمودی مدیرعامل کارخانه گروه ملی بعنوان مالک باشگاه ، نمایندگان اهواز
و خوزستان در مجلس شورای اسلامی این سوال را میپرسم ، تکلیف این باشگاه چیست و چه میشود ؟

استقلال خوزستان را دنباله رو استقلال اهواز ، جنوب اهواز ، شاهین اهواز ، نفت مسجدسلیمان و ….. بدانیم ؟
آیا صدور حکم مدیر عامل باشگاه اینقدر زمانبر است ؟
آمدن صفر جمالپور باعث بریده شدن منافع چه کس یا کسانی میشود که اینگونه سنگ اندازی میکنند و با هر دست آویزی که بدستشان می آید به مقابله با این مدیر عامل برخاسته اند ؟
آقایان ذبح کننده استقلال خوزستان
بدانید و آگاه باشید تاریخ گواهی دهنده و هویدا کننده ی ظلم شما خواهد بود و سیه روی میشود هر که در او غش باشد .

آیا کمک و مددرسانی متولی ورزش استان که خود عضو هیئت مدیره باشگاه است کار سختی است ؟
آقای حیدری عالی مقام ترین فرد ورزش استان و عالیجناب ویسی آیا ۸ هفته کافی نبوده تا حتی یک پله از قعر جدول فاصله گرفت ؟ جناب ویسی این همان باشگاهی است که نام شما را در کنار دیگر مربیان بزرگ و قهرمان شده در کشور رسانید ، اگر دلت بحال اینروزهای باشگاه و هواداران و دلسوزان فوتبال این استان نمیسوزد حداقل بحال خودت و رزومه کاریت بسوزد ، چه اشکالی دارد مدد بجویی از کارشناسان و پیشکسوتان دلسوز و توانمند استان ؟

آقایان دوباره و چندباره میگویم ، از شما خواهش میکنم اگر دلتان برای استقلال خوزستان نمیسوزد ، بحال هزاران هوادار این باشگاه که در سرما و گرما ، در بردها و باخت ها و فراز و نشیب این باشگاه ، با خنده ها و گریه ها هماره در کنار تیم بوده اند و تنها دلخوشیشان استقلال خوزستان است بسوزد .

پیمان نجف پور
بامداد ۱۸ مهرماه ۱۳۹۶
( غلام همت آنم که زیر چرخ کبود ….. ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است )

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مهدی استاد بیا ببین با شرکت گروه ملی چه میکنن بعد میفهی تو باشگاه چه خبره و دستهای پشت پرده چه کسانی هستن