در شورای آموزش و پرورش استان:

استاندار خوزستان تاکید کرد/استخدام معلمان حق‌التدریسی فارغ از مسائل روابطی باشد

شریعتی- تاکید میکنم در خصوص استخدام معلمان حق‌التدریسی روش جذب و میزان آن فارغ از مسائل روابطی و تنها براساس میزان توانمندی‌ها و شایستگی‌های افراد باشد، تا در نهایت افراد شایسته‌ای جذب شوند که بهتر بتوانند متولی آموزش به فرزندان ما شوند.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که بعداز ظهر امروز ۱۸ مهرماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: جا دارد که در ابتدا از همه کسانی که به آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس کمک و یاری رساندند مخصوصاً فرمانداران، شهرداران، بخشداران و همچنین تمامی اعضای شورای آموزش و پرورش که نقشی ویژه و تصمیم‌سازی که در این خصوص ایفاگر بودند صمیمانه تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی یادآوری کرد: تاکید دارم که در اواخر مهرماه حتماً با حضور مدیرکل و سایر رؤسای آموزش‌ و پرورش در شهرستانهای استان جلسه‌ای به منظور اخذ گزارش کاری از آنها در زمینه میزان همکاری و مساعدت فرمانداران، بخشداران و دیگر مسئولین برگزار شود تا در این خصوص اگر مشکلی وجود دارد هر چه سریعتر بررسی و انشاالله حل شود.

شریعتی خاطر نشان کرد: ما و تمامی دستگاههای اجرایی استان به همراه شهرداران و خصوصا شهردار کلانشهر اهواز کما فی السابق به منظور رفع مشکلات و دغدغه‌های متولیان آموزشی استان همچنان در آنها خواهیم بود تا انشاالله به تدریج وضعیت آموزشی ما روند کیفی مناسب‌تری به خود پیدا کند البته جا دارد که در این زمینه همچون سالهای گذشته مشکلات مطرح شود و همه نیز با کمک همدیگر در جهت رفع آن اقدام کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: لازم میدانم که در جلسه آینده گزارش مبسوطی از وضعیت قبولی دانش‌آموزان استان در کنکور امسال و مقایسه آن با سالهای گذشته ارائه شود البته در این گزارش باید علاوه بر مسائل کمی قبولی‌ها به مسائل کیفی آنها نیز به طور کامل پرداخته شود یعنی نباید فقط در آن به تعداد قبولی‌ها اکتفاء شود بلکه رتبه‌‌های ممتاز هم باید در این گزارش آورده شود. تا بتوانیم براساس آن ارزیابی بهتری از عملکردمان در این شورا داشته باشیم و اگر در جایی ایراد و اشکال وجود داشته باشد برای سال آینده رفع این اشکالات را مرتفع سازیم.

وی عنوان کرد: از جمله اقداماتی که طی یکماه گذشته در خصوص بهبود وضعیت آموزشی استان انجام شده می‌توان به بستن تفاهم‌نامه جمع شدن کلاس‌های کانکسی در استان اشاره کرد این کار به واقع از اولویت‌های کاری ما در آموزش و پرورش استان خوزستان می‌باشد که استارت ساماندهی این وضعیت را از سال قبل شروع کرده‌ایم.

شریعتی یادآوری کرد: سال گذشته در بخش غیزانیه ۴۴ کلاس کانکسی وجود داشت که در حال حاضر بحمدالله در این بخش هیچ کلاس کانکسی وجود ندارد

استاندار خوزستان ضمن اشاره به ساماندهی دو کلاس کانکسی دیگر در شهرستان کارون و تاکید بر ادامه این مسیر تا حصول به نتیجه مطلوب خاطر نشان کرد: انشاالله طبق وعده‌ای که داده‌ایم و همچنین تفاهمی که با معاون وزیر آموزش و پرورش داشته‌ایم امیدواریم که با ادامه این کار در سال آینده هیچ کلاس کانکسی را در استان نداشته باشیم.

وی خبر داد: روز گذشته به منظور ساخت اپلیکیشن‌های آموزشی در استان تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خوزستان، ایرانسل و سازمان فنی و حرفه ای خوزستان بسته شد؛ این تفاهم‌نامه در راستای توسعه اشتغال در حوزه تجارت الکترونیک و فناوری‌های نوین در استان است که ایرانسل متولی آن می‌باشد.

شریعتی گفت: از جمله اقدامات موثر دیگری که اینروزها در راستای حل مشکلات آموزشی موجود و همچنین به منظور اشتغالزایی در استان صورت گرفته است جذب بیش از دو هزار معلم حق‌التدرسی است که می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات آموزشی استان را تسکین دهد؛ تاکنون در حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر در این رابطه جذب شده‌اند که تلاش داریم این تعداد افزایش پیدا کند و اگر بتوانیم این تعداد را به رقم سه هزار نفر برسانیم، تا حدودی زیادی مشکلاتی را که در اینخصوص موجود است می‌توانیم به حداقل برسانیم.

استاندار خوزستان افزود: تاکید میکنم در خصوص استخدام معلمان حق‌التدریسی روش جذب و میزان آن فارغ از مسائل روابطی و تنها براساس میزان توانمندی‌ها و شایستگی‌های افراد باشد، تا در نهایت افراد شایسته‌ای جذب شوند که بهتر بتوانند متولی آموزش به فرزندان ما شوند و در نهایت هم بتوانند سطح کیفی آموزشی استان هم شوند.

وی ابراز کرد: امیدواریم که ظرف ماه آینده سرانجام جشن جذب آخرین بازماندگان از تحصیل در استان را که شناسایی شده‌ و اکنون به سر کلاس رفته‌اند گرفته شود

شریعتی در پایان اظهار کرد: در این جلسه به عنوان یک مصوبه به امضای من به فرماندار ماهشهر ابلاغ کنید که از طریق شورای راهبردی اعتبار لازم را در اختیار ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی قرار دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس سلام و درود لطفاً در خصوص استخدام بیش از یکصد نفر در آموزش و پرورش شهرستان لالی، به عنوان حق التدریس و پیش دبستانی مصاحبه و گزارش تهیه کنید و مسئولان امر توضیح دهند این تعداد با چه معیار و ملاکی برگزیده می شوند؟ ظاهراً خبرهای ناخوشی از گوشه و کنار به گوش می رسد. امیدواریم حق جوانان و نخبگان لالی ضایع نشود!