در جلسه کارگروه آموزش،پژوهش و نوآوری خوزستان؛

معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور: دانشگاههای خوزستان تاکنون هیچ طرح تحقیقاتی در رابطه با مشکلات تنفسی پاییزی ارایه نکرده‌اند

خورنا-احمدرضارستمی: در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بهزاد شریف مخمل‌زاده معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: طی نشست پیشین کارگروه مقرر گردید که در این جلسه گزارشی توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، از روند تحقیقات انجام‌ شده توسط دستگاهها و دانشگاههای استان در زمینه مشکلات تنفسی ارائه شود.

وی افزود: ولی متأسفانه تاکنون در رابطه با بحث بیماری‌های تنفسی به دانشگاه علوم پزشکی هیچ طرح تحقیقاتی از سوی دستگاهها و دانشگاههای استان ارائه نشده است و بازهم اعلام می‌کنم که ما بودجه قابل توجهی از وزارت بهداشت کسب کرده‌ایم و آماده دریافت پیش‌نویس طرح‌های تحقیقی توجیهی یا پروپوزال‌ها در این خصوص هستیم.

مخمل زاده یادآوری کرد: البته لازم به ذکر است که این مسئله را نه تنها به صورت مکتوب به دانشگاههای استان اعلام کرده‌ایم بلکه به کل کشور هم فراخوان داده‌ایم.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور تصریح کرد: ما در تاریخ ۱۸ مرداد براساس مصوبه دوم جلسه قبل، برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود را اعلام کرده‌ایم که البته این برنامه‌ها فقط در حوزه تحقیق و فن‌آوری هستند و سایر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، در حوزه بهداشت و درمان و دیگر شوراها من‌جمله سلامت و غیره بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه کلیه برنامه‌های اعلام شده در حوزه تحقیق و پژوهش بر مبنای طرح‌های تحقیقاتی طراحی شده‌اند اظهار داشت: برنامه‌های کوتاه مدت ما که از سه سال قبل طراحی شده‌ شامل هشت عنوان طرح تحقیقاتی می‌باشند که انشاالله در پاییز امسال شاهد به ثمر نشستن آنها خواهیم بود.

مخمل‌زاده در پایان گفت: برنامه میان مدت ما هم شامل طرح‌های تحقیقاتی است که در سال آینده به پایان خواهند رسید. در این برنامه میان مدت تمام جوانب تأثیر بارانهای پاییزی بر سلامت مردم و همچنین بر عوامل مختلف موجود در اتمسفر شهر اهواز و استان (در مقایسه با نقاط پاک) مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد و البته در نهایت هر کدام از این طرح‌ها که به ثمر رسید نتیجه‌اش را در این کارگروه تقدیم می‌شود.