فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج): وجود حداقل یکهزار شغل مستقیم با حضور راهیان نور در خوزستان

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی راهیان‌نور استان سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: در قبل از سال ۱۳۸۸ که میزبانی راهیان نور به صورت مستقیم به عهده استان خوزستان گذاشته شد، اکیپ‌هایی از تهران در فواصل زمانی بین۲۰ روز مانده به عید نوروز تا تقریباً ۱۰ تا ۱۵ روز پس از عید، تمامی مسئولیت بحث‌های مربوط به کاروانهای راهیان نور را بر عهده داشتند.

وی افزود: از سال ۸۸ تا به امروز که این توفیق به خوزستان رسیده کارهای بسیاری چه در زمینه زیرساخت‌های جاده‌ای و چه در بحث اقامتگاههای شبانه در استان برای کاروانهای راهیان‌نور بوجود آمده است بطوریکه هم‌اکنون تا ظرفیت یکصد ‌هزار نفر امکان اقامت شبانه در اردوگاهای استان برای کاروانهای راهیان نور وجود دارد.

سردار شاهوارپور اظهار داشت: ما سه نقطه اردوگاهی را به منظور اقامت کاروانهای راهیان‌نور در شمال، مرکز و در جنوب استان تعریف کرده‌ایم که در شمال اردوگاه دوکوهه و در مرکز یا اهواز شهید مسعودیان و اردوگاه شهید باکری هم در خرمشهر هم به عنوان اردوگاه جنوبی ما انتخاب شده‌اند.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه در بحث زیرساختی کارهای بسیار خوبی در یادمانهای دفاع مقدس شده است یادآوری کرد: ما قبلا همه یادمانها را با تانکر آبرسانی می‌کردیم ولی اکنون به استثنای فکه و طلاییه بقیه یادمانها از نعمت آب آشامیدنی لوله‌کشی بهره‌مند شده‌اند و همچنین جاده‌کشی و بحث پارکینگ‌های آنها نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: فرآیند اقدامات‌ ما سال به سال بهبود پیدا کرده است بطور مثال تعداد یادمانهای ما بیشتر شده است؛ قبلا یادمان هور (شهید‌هاشمی) را نداشتیم الان فعال شده و زائر می‌پذیرد.

شاهوارپور در پایان با بیان اینکه بخشی از کارها باقی مانده و لازم است که هر چه سریعتر انجام شوند عنوان کرد: ما الان با حضور راهیان نور در استان حداقل یکهزار شغل مستقیم داریم؛ تکمیل زیر ساخت‌ها در بازارچه‌های یادمان هویزه، دهلاویه و اروندکنار و تبدیل آنها به بازارچه‌های دائمی و نیز وجود مشاغل غیر مستقیم در شهرهای مرزی و همچنین خرید‌هایی که زائرین در بازار آبادان انجام می‌دهند مواردی هستند که بسیار در بحث رونق اقتصادی و کمک به ایجاد اشتغال در استان می‌توانند نقش بسزایی را داشته‌ باشند بنابراین باید سال به سال به آنها کمک کرد تا توسعه پیدا کنند.

«فرماندار باوی: دستاوردهای اقتصادی پس از جنگ را به راهیان نور نشان دهیم»

در ادامه حیدر کاظمی فرماندار شهرستان باوی گفت: انتقال پیام شهیدان و دفاع مقدس به دانش‌آموزانی که جنگ و خیلی از موضوعات پیرامونی آن را ندیده‌اند قطعاً بسیار مهم و مثمرثمر است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی یادآوری کرد: البته از آنجایی که در بعد از جنگ نیز همچنان رشادت‌ها و ایثارگری‌ها ادامه پیدا کرد و مشاهده کردیم که در بحث اقتصادی نیز علیرغم تمامی مشکلاتی که در آن دوران وجود داشت کارهای بزرگی صورت پذیرفت لذا جا دارد که علاوه بر بازدید از یادمان‌های دفاع‌مقدس که واقعاً برای همگی ما ارزشمند هستند، دانش‌آموزان و راهیان نور بازدیدهایی از مناطقی که پس از جنگ توسعه اقتصادی خوبی پیدا کردند نیز داشته باشند مناطقی مثل مجتمع پتروشیمی‌ها یا سدهایی مثل کرخه که خود همین رزمندگان و سپاهیان احداث کردند.

کاظمی در پایان ضمن اشاره به علاقه‌مندی برخی از بازدیدکنندگان راهیان نور به بازدید از مراکز اقتصادی استان که در بعد از جنگ دوباره بازسازی و رشد کرده‌اند گفت: بحث رشادت‌های دوران دفاع مقدس و تلاش‌ها و کوشش‌ها در عرصه اقتصادی در پس از جنگ واقعاً این دو مانند پازلی متصل به هستند که با بازدید دانش‌آموزان و نسل‌جوان از این مناطق، این دستاوردهای و تلاش‌ها و این اتصال و پیوستگی، در ذهن آنها باقی مانده و بالطبع به نسل‌های بعد نیز منتقل می‌شود.