کلاهبردار فضای مجازی در دام پلیس فتای دزفول / شهروندان هوشیار باشند

⬅️
سرهنگ علی الهامی دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طی روزهای گذشته یکی از شهروندان خانم با مراجعه به پلیس فتای دزفول از اخاذی یک فرد از وی و دریافت مبلغ ۲۹ میلیون تومان در ازای عدم پخش تصاویر شخصی اش پرده برداشت.
وی افزود : این خانم مدعی شد فردی از طریق مهندسی اجتماعی عکسها و تصاویر شخصی وی در فضای مجازی را بدست آورده و این بانو را تهدید به پخش تصاویر بصورت گسترده در فضای مجازی کرده است.
سرهنگ الهامی عنوان کرد: این خانم جوان نیز برای حفظ آبرو و جلوگیری از نقشه شوم این کلاهبردار ناچار به واریز ۲۹ میلیون تومان پول می شود و بلافاصله با مراجعه به ما، پلیس را در جریان این کلاهبرداری قرار می دهد.
فرمانده انتظامی دزفول اضافه کرد: پلیس فتای دزفول نیز با آگاهی از این موضوع بلافاصله پرونده را در دستور کار قرار داد و با سرعت و ذکاوت متوجه شد کلاهبردار ماجرا دریکی از استانهای همجوار ساکن است.
سرهنگ الهامی بیان کرد: بنابراین پلیس فتای دزفول پس از دریافت نیابت قضایی از استانی که فرد کلاهبردار در آن ساکن است موفق به دستگیری این فرد خاطی و تحویل وی به مقام قضایی شد، فرد کلاهبردار نیز پس از اعترافات خود روانه زندان دزفول شده است.
وی درادامه با تاکیدبراینکه نیروهای پلیس فتای دزفول شبانه روز با هوشیاری و دقت فضای مجازی را رصد و با استفاده از دانش علمی و تجربی و تجهیزات خود روزانه در حال انجام ماموریت های متعدد در زمینه فضای مجازی و کلاهبرداری های اینترنتی است، گفت: لازم است شهروندان نیز در این زمینه با ما همکاری کنند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هوشیارباشند که هرتصویری را به اشتراک نگذارنند ضمن اینکه لازم است خانواده ها نیز درزمینه استفاده فرزندانشان از این شبکه ها دقت و کنترل لازم را داشته باشند تا شاهد چنین موارد تلخی نباشیم.
سرهنگ الهامی در پایان تاکیدکرد: شهروندان یقین داشته باشند که پس از گرفتار شدن در دام چنین موضوعاتی در فضای مجازی اگر به موقع به پلیس فتای شهرستان اطلاع رسانی کنند، پلیس نیز با اقدام به موقع و با سرعت بیشتری افراد کلاهبردار را به دام می اندازد.