برترین‌های بیستمین جشنواره قصه‌گویی کانون خوزستان معرفی شدند

خورنا- مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان خوزستان شامگاه ۱۲ مهرماه با معرفی برگزیدگان در بخش‌های آزاد و کانونی، رضوی و نوجوان به کار خود پایان داد.

به گزارش خوزنیوز؛ برگزیدگان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان در بخش‌های آزاد و کانونی، رضوی و نوجوان از سوی داوران انتخاب و در مراسم پایانی این دوره از جشنواره معرفی شدند.

لیلا قنواتی فرد، مرجان ظریفی و مریم فهیم پور داوران مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان خوزستان در بخش آزاد و کانونی، حورا تیلا با قصه «نبرد سهراب و گرد آفرید» از آبادان، مهرناز شهرکی با قصه «هزار و یکم» و فاطمه رشیدی با قصه «بازی تاج و تخت» هر دو از اهواز و آسیه رحمتی با قصه «دست» از شهرستان اندیمشک را به‌عنوان برگزیدگان این بخش معرفی کردند.

در این بخش همچنین فاطمه جوکاری با قصه «دختران انار»، فاطمه حسن نسب با قصه «راز کفش و مَشک»، نسترن شجاعی با قصه «خاله قزی و دختر کدو تنبل» و الهام بهادر قنواتی با قصه «مشعل مراد» همگی از شهرستان بهبهان به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در بخش نوجوانان نیز امیررضا صدرایی از شهرستان آغاجاری با قصه‌ی «رستم و سهراب» و فاطمه نظر زاده از شهرستان شوشتر با قصه «داستان ازدواج رستم و تهمینه» رتبه‌های برتر را کسب کردند.

رتبه برتر تنها برگزیده بخش رضوی که به قصه‌گویی از داستان‌هایی با موضوع فرهنگ رضوی، سیره‌ی امام رضا علیه‌السلام اختصاص داشت به زینب موسوی از شهرستان هندیجان برای قصه «قشنگ‌ترین آرزو» اختصاص یافت.

مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خوزستان صبح ۱۱ مهرماه با حضور ۲۵ قصه‌گو در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز آغاز شد و شامگاه ۱۲ مهرماه با معرفی برگزیدگان راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای به کار خود پایان داد.

مرحله منطقه‌ای رقابت‌های بیستمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۳۰ آبان ۹۶ فعالیت خود را آغاز می‌کند.

در مجموع ۱۸۴ قصه‌گو از ۳۱ استان کشور رقابت خود را از ۳۰ آبان تا اول دی ۱۳۹۶ در استان‌های آذربایجان شرقی، مرکزی، اصفهان، یزد و سمنان به‌عنوان حوزه‌های یک تا پنج کشوری برگزار می‌کنند.

منبع: خوز نیوز