سیاسی کاری عامل فقدان ثبات مدیریت شهری مسجدسلیمان به قلم عیسی احمدپور

میثاق حاجتی/ خورنا:

سید حمید حسن زاده ؛
دیروز سردار سازندگی مسجدسلیمان
امروز خاری در چشم بدخواهان مسجدسلیمان

نبود ثبات مدیریت شهری در مسجدسلیمان همواره باعث شده این شهر در کوران تصمیم گیری های احساسی و سیاسی و در برخی مواقع غرض ورزانه برخی مسولین قربانی شود و تصمیم گیری های عجولانه و احساسی در انتخابات شورا و انتخاب شهرداران گذشته باعث شده است شهر مسجدسلیمان امروز کمترین بهره را از عمران شهری ببرد.

نگرانی این روزها از تعلل در انتخاب شهردار، باعث شده شهر مسجدسلیمان در اجرای برخی پروژه ها و رسیدگی به عمران شهری معطل باشد تکرار اشتباه برخی افراد ذی نفوذ(البته به نفع خودشان و به ضرر مردم) در سال های گذشته، امسال نیز تکرار گردید و همچنان قصد ، ایجاد مانع در زمینه توسعه شهر است.
نبود تفکر منطقی و ارجع بودن منافع شخصی و جناحی بر تفکر توسعه ای و عمران شهری در مسجدسلیمان همواره ضربه خود را به توسعه در این شهر زده است، تفکری که شهروندان مسجدسلیمانی بزرگترین قربانیان و بازندگان این کشمکش ها هستند.

مسجدسلیمان در دهه گذشته همواره به بهانه های مختلف مورد بی توجهی بوده و با وجود وعده های داده شده کمترین نگاه به فعالیت های عمران شهری بوده است.

اعضای شورای شهر طی اداوار مختلف هر زمانی نیاز به رای داشتند، شبانه روز در این مناطق سرگرم دادن وعده و وعید بودند تا شاید با موج سورای بر وعده ها راه خود را برای ورود به شورای شهر همواره کنند.

اما اکنون که یک شورای جوان وکارآمد بر سرکار امده و انتخابی مخالف با تمام گزینه های انتخابی را تایید نموده سازهای مخالف به صدا درآمده و بصورت آشکار و پنهان کارشکنی هایی برای عدم تایید شهردار مسجدسلیمان انجام داده اند.

سید حمید حسن زاده ؛
دیروز سردار سازندگی مسجدسلیمان
امروز خاری در چشم بدخواهان مسجدسلیمان

سید حمید حسن زاده برای هر مسجدسلیمانی یادآور دوران ابادانی در یک برهه زمانی بسیار دشوار در شهر است. سازندگی در دورانی که از هر نظر جزو سخت ترین دوره ها در شهرداری مسجدسلیمان بوده است.

هیچ ادم بالغ و جوانی نیست که نام سید حمید را بگویی و وی را نشناسد و از خوبی وی نگوید ، اما براستی چه شده که امروز پس از گذشت یک ماه و اندی از انتخاب مجدد وی برای تصدی کرسی شهردار مسجدسلیمان گویی خاری بسیار دردناک در چشم بسیاری از بدخواهان شده است.

آیا شهردار مسجدسلیمان ایتقدر پست مهمی است که از تصدی وی بر این کرسی جلوگیری می کنند و یا اینکه از توانایی ها و محبوبیت سید حمید حسن زاده در میان شهروندان مسجدسلیمانی واهمه دارند.

برند سید حمید در مسجدسلیمان برند خوشنامی است ، و برخی از این خوشنامی هراس بسیار دارند و نمیخواهند بگذارند دوباره پا بگیرد زیرا با پاگرفتن وی کلیه منافع خود را می بایست بر باد رفته دیده و رخت از این شهر برای همیشه بربندند.

متاسفانه مسجدسلیمان همیشه قربانی سیاست و سیاسی بازی شده و می شود ، این شهر به مانند یک تیکه گوشت قربانی است که هر از راه میرسد تکه ای از آن را کنده و برای خود میبرد و مردم این شهر که بر روی گرانترین ثروت جهان نشسته اند بی نصیب مانده و همچنان صبورانه به زندگی خود ادامه میدهند.
سید حمید حسن زاده در گذشته و حال امتحان خود را پس داده است ، براستی علت مخالفت با وی در چیست ؟

مسجدسلیمان همچنان در برزخ بلاتکلیفی
شهری که سالهاست در برزخ بلاتکیفی افتاده و رهایی از ان شیر نر میخواهد و مرد کهن .

در حال حاضر بیش از یک ماه از شروع دوره پنجم شورا ها در میگذرد و شورای مسجدسلیمان علی رغم متفق والقول بودن در انتخاب شهردار ، هنوز مهر تایید از طرف وزارت کشور بر حکم شهردار منتخب نخورده است.

متاسفانه کسانی که در راس مدیریت های شهر نشسته اند و در حقیقت نمایندگان مردم هستند ، عملکردشان به گونه ای است که گویی نماینده اقلیتی خاص آن هم در خارج از مسجدسلیمان هستند و به منافع و آرمان های شهر و شهروندان کوچکترین توجهی ندارند.
چرا تاکنون منتخب مردم برای سمت شهردار شهر تایید نشده است؟

باز هم میخواهید تخصص و تجربه را قربانی جناح بندی سیاست های خود کنید ، براستی جایگاه مردم کجاست ، خواست مردم در چه الویتی قراردارد و چه کسی به این سوال ها پاسخ خواهد داد؟

اگر شورا را نهادی مردم نهاد می دانید و برگزیدگان ان را نمایندگان مردم به چه علت منتخب شورا برای تصدی سمت شهردار مسجدسلیمان تا کنون تایید نشده است .

ومهمتر از همه چرا مسولین پیگیر برطرف کردن این بلاتکلیفی نیستند.
این یک مسئله گیج کننده است و مشخص نیست مردم حاکم بر انتخاب های خودشان هستند یا افرادی پشت پرده ؟

چه شخص یا نهادی ضرر های ناشی از نبود شهردار در مسجدسلیمان را قرار است جبران نماید یا اصلا اهمیتی برای کسی ندارد؟

پروژه های شهرداری مسجدسلیمان که به دلیل مشخص نبودن وضعیت شهردار دارای حرکت لاکپشتی شده اند را چه کسی میخواهد جبران کند.

زمان از دسته رفته همانند آب ریخته شده باز نمی گردد

عیسی احمدپور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *