هشدار فرمانده نیروی انتظامی دزفول به موسسات بانکی که سود اضافی پرداخت می کنند

سرهنگ علی الهامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود:برخی موسسه ها و شرکت های مالی و اعتباری با هدف جذب سرمایه بیشتر ، با تبلیغ و آگهی فریبنده تحت عنوان پرداخت سود بیشتر مردم را برای سپرده گذاری وسوسه می کنند.
وی افزود:طبق اعلام بانک مرکزی نرخ سود علی الحساب سپرده های یکساله بانکی حداکثر ۱۵ درصد می باشد لذا شهروندان باید هوشیار باشند و با وعده سود بالاتر سرمایه خود را در اختیار موسسه هایی که سود بیشتری اعلام می کنند قرار ندهند.
وی گفت:وعده پرداخت سود بالا صرفا با هدف سودجویی از سوی اینگونه موسسه ها صورت گرفته و شهروندان و سپرده گذاران باید مراقبت باشند در دام این موسسه ها و شرکت ها گرفتار نشوند.
شهروندان خوزستانی اخیرا شاهد تبلیغات گسترده ای از سوی برخی شرکت ها و موسسه های مالی مبنی بر پرداخت سود بالای ۳۰ درصد می باشند.
این شرکت ها و موسسه ها علاوه بر تبلیغات گسترده محیطی در سطح شهرها از طریق ارسال پیامک نیز مردم را برای سپرده گذاری با سود بالا وسوسه می کنند.
از سویی کاهش نرخ سود بانکی روز شمار از ۲۰ درصد و بیشتر از آن به ۱۵درصد یکساله موجب شده تا سپرده گذاران با هدف کسب سود بیشتر به دنبال شرکت ها و موسسه های مالی و اعتباری بعضا غیر بانکی باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *