در جمع خبرنگاران:

استاندار خوزستان آخرین وضعیت روند اجرای مصوبه ۱۶ فرودین هیأت دولت را تشریح کرد

خورنا-احمدرضارستمی: در حاشیه جلسه بررسی مصوبات هیأت دولت که شامگاه چهارشنبه ۱۲ مهرماه در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه در خصوص پیگیری مصوبه ۱۶ فرودین هیأت دولت پیرامون ساماندهی و حل مشکلات اساسی و زیر ساختی استان خوزستان و کلیه کار و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و یا قرار است صورت بگیرد برگزار شده است.

وی ادامه داد: از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه یکی رسیدگی به بحث آب خوزستان بود که این مسئله خود در چهارچوب بررسی سه پروژه بزرگ آبرسانی غدیر، شمال‌شرق و جنوب شرق است و ساماندهی مسئله فاضلاب ۱۷ شهر استان، برق، ریزگردها، فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هم از دیگر مباحث و دستورکارهای جلسه بود.

شریعتی سرعت انجام برخی پروژه‌ها را خوب و البته انجام برخی را نیز کُند و آهسته توصیف کرد که بالطبع نیاز به هماهنگی مسئولین ذی‌ربط به منظور پیگیری‌های لازم در این خصوص را خاطر‌نشان کرد تا در نهایت انجام امور مربوطه بر طبق برنامه زمان‌بندی شده خود به سرانجام برسد.

استاندار خوزستان ضمن بیان اینکه جلسه سنگین و نفس‎گیری را در طول سه ساعت و نیم گذشته پشت‌سر گذاشته‌ایم اظهار کرد: برخی از مسائل مشکلات با هماهنگی‌‎های دستگاه‎های استانی قابل حل و برخی دیگر هم نیاز به ورود دستگاه‎های ملی در این خصوص به منظور ساماندهی و حل مشکل است بطوریکه مشاهده کردید که در این رابطه با معاون سازمان برنامه‌ریزی کشور هم تماس و گفتگویی در زمینه پیگیری مسائل صورت گرفته شد.

وی یادآوری کرد: طی دو روز گذشته در خصوص اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جلسه‌ای را با معاون اول رئیس‌جمهور برگزار کردم که در چهارچوب هماهنگی‌های بیشتر و رفع مشکلات موجود در انجام کار، جناب آقای جهانگیری دستور تشکیل جلسه‌ای را ظرف یکی دو هفته آینده در تهران صادر کرد.

شریعتی در پایان گفت: سایر مباحث هم تاکنون به خوبی پیش رفته است و امیدواریم که در ادامه نیز با سرعت بیشتر و جدی‌تر مابقی کارها به سرانجام خود برسند.