فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان: امسال ۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی به اردوگاه راهیان‌ نور اعزام می‌شوند

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه هماهنگی کاروانهای راهیان‌نور دانش‌آموزی که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: راهیان نور یک حرکت فرهنگی بوجود آمده از مجاهدتها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است.


وی با بیان اینکه بحث کاروانهای راهیان نور اکنون به یک فرهنگ بومی در کشور تبدیل شده است یادآوری کرد: فرهنگ راهیان نور بدلیل عجین شدن با فرهنگ بومی کشور که همان فرهنگ مقاومت و شهادت است دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که می‌تواند جوانان و نسل‌های آینده کشور را در مقابل تهدیدات مخرب فرهنگهای بیگانه بیمه کند.

شاهوارپور اظهار کرد: از بین انواع کاروانهای مختلف راهیان نوری که در کشور وجود دارد می‌توان به کاروانهای راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی اشاره کرد که فعالیت این کاروانها با شروع سال تحصیلی و از نیمه دوم سال آغاز می‌شود؛ از لحاظ حرکت به سمت مناطق جنگی اول کاروانهای راهیان نور دانش‌آموزی و سپس دانشجویی به سمت این مناطق مقدس حرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود:
سقفی که معمولاً هر ساله برای تعداد نفرات این دو کاروان پیش‌بینی می‌شود بدین صورت است که در دانش‌آموزی یک میلیون نفر و دانشجویی ۵۰۰ هزار نفر است.

وی بیان کرد: استان در بحث کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی دارای یک بخش میزبان و یک بخش اعزام کننده است که امسال در بخش اعزام خوزستان حدوداً ۴۰ هزار نفر دانش‌آموز اعزامی دارد.

شاهوارپور ایمنی در تردد جاده‌ای را یکی از موضوعات بسیار مهم در زمینه اعزام کاروانهای راهیان‌نور دانش‌آموزی دانست و گفت: ایمنی در واقع یکی از نگرانی‌های عمده کشور در بحث ترددهای جاده‌ای است و لازم است که در این خصوص تمامی تمهیدات لازم به منظور سلامتی دانش‌آموزان مثل سالهای گذشته لحاظ شود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان عنوان داشت: استان خوزستان دارای چهار محور ورودی اندیمشک، بهبهان.خیرآباد محور ایذه و محور دیلم به سمت هندیجان است که لازم است از بدو ورود کاروانها به سمت استان مراقبت‌های لازم صورت بگیرد مخصوصا نسبت به تردد‌های شبانه اتوبوس‌ها که درصد احتمال خطر به علل مختلف از جمله خواب ‌آلودگی رانندگان بیشتر می‌شود پلیس راهور باید سختگیری لازم را در این خصوص براساس مصوبه جلسه داشته باشد.

وی ساماندهی وضعیت اورژانس جاده‌ای و نیز آمادگی بیمارستانهای طول مسیر عبور کاروان را خواستار شد و بیان داشت: استفاده از غذا سالم بهداشتی و اجتناب از خرید غذاهای طبخ‌شده توسط‌ کاروانها، کنترل بهداشتی آبی که به یادمانها منتقل می‌شود، انتظار همکاری از جانب هلال احمر و تأمین پزشک یار به علاوه وجود هلیکوپتر پشتیبان، خرید آرد به اندازه کافی با توجه به اینکه بیشترین مصرف مواد غذایی در بحث نان است، ساماندهی زیر ساخت‌های یادمانها از جمله نیازها و احتیاجات در این خصوص است.

شاهوارپور اظهار کرد: در بحث کاروانهای راهیان نور دانش‌آموزی که بیستم وارد استان می‌شوند پنج یادمان اروندکنار، شلمچه، دهلوایه، هویزه و شوش در گیر این مسئله هستند.

وی در پایان برگزاری مراسم استقبال و بدرقه دانش‌‌آموزان اعزامی از شهرستانها و همچنین ترابری و انتقال آنها به مکانهای اردوگاهی و اسکان آنها در این اردوگاهها که عمدتاً در اردوگاه محلاتی صورت می‌گیرد را همراه با نیازهایی انجام اینکارها دانست و تصریح کرد: انتظار داریم که در بحث توسعه زیر ساختی این اردوگاه کمک و مساعد بیشتری شود تا بتوانیم ظرفیت آن ارتقاء دهیم.