رکورد بارگیری در پایانه‌های پتروشیمی ایران شکسته شد

باقرگل فر- خورنا:مدیرعامل شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اشاره به ثبت رکورد جدید عملیات بارگیری محصولات پتروشیمی در سال ۹۵، اعلام کرد: سال گذشته یکهزار و ۱۷۹ فروند کشتی در پایانه‌های پتروشیمی ایران پهلو گرفته اند.

محمد شریف شهریاری درباره آخرین وضعیت تردد کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی و پلیمری صادراتی ایران در پایانه‌های کشور، گفت: در سال گذشته چند رکورد جدید در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی به ثبت رسید.
مدیرعامل شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اعلام اینکه سال گذشته برای نخستین بار تناژ عملیات شده توسط شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی به بیش از ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید، تصریح کرد: این حجم یک رکورد جدید عملیات بارگیری محصولات در پایانه‌های پتروشیمی کشور به شمار می رود.
این عضو هیئت مدیره شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی با اشاره به رشد حدود چهار درصدی تناژ بارگیری محصولات پتروشیمی در سال ۹۵ و در مقایسه با سال ۹۴، افزود: سال گذشته تعداد کشتی‌های عملیات شده در بنادر تحت مدیریت شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی به یکهزار و ۱۷۹ فروند کشتی افزایش یافته است.
وی همچنین از ثبت رکورد بارگیری و صادرات محصولات پتروشیمی بدون حادثه در سال ۹۵ خبر داد و یادآور شد: سال گذشته با تمرکز ویژه بر رعایت مقررات و استانداردهای بین‌المللی در پایانه های پتروشیمی موفق به کسب رکورد ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه شده ایم.
شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی از سال ۱۳۷۷ تاسیس شده و انجام فعالیت‌های مربوط به مدیریت و اداره مخازن در پایانه‌ها، اسکله های صادراتی و وارداتی از مهمترین فعالیت‌های این شرکت است.
گفتنی است، سال گذشته بیش از ۵۰٫۶ میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور تولید شد که از این میزان ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی و پلیمری به ارزش بالغ بر ۹٫۵ میلیارد دلار صادر شده است.