نوزدهمین مغروقه از آبهای اروندرودخارج شد

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی سومین مغروقه از اروند رود در سال جاری خبر داد.

عادل دریس گفت: این مغروقه از نوع یدک کش که ۳۵ متر طول، ۸ متر عرض و ۳/۵ متر ارتفاع دارد از مقابل کشتی سازی اروندان ۲ واقع در اروندرود خارج سازی شد.

به گفته وی خارج سازی این مغروقه که یکی از مغروقه های نیمه سخت اروند رود به شمار می آید به مدت یک ماه و نیم به طول انجامید.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه این مغروقه نوزدهمین مغروقه از عملیات پروژه خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه اروند رود محسوب می شود افزود: عملیات خارج سازی این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال از شهریور ماه سال گذشته آغاز شد.

دریس یادآور شد: از سال ۷۲ تاکنون ۱۸۱ فروند مغروقه از رودخانه های اروند و کارون خارج سازی شده که شامل ۵۶ فروند مغروفه از اروند رود و ۱۲۵ فروند مغروقه از کارون است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر مراحل عملیات خارج سازی مغروقه ها را ساید اسکن و شناسایی موقعیت مغروقه، عملیات غواصی، گل شویی، لایروبی محدوده اطراف مغروقه و برشکاری زیر آب در صورت نیاز، بیرون کشیدن لاشه مغروقه از آب و حمل آن تا محل نگهداری در بندرخرمشهر عنوان کرد.

دریس با بیان اینکه خارج سازی مغروقه های اروندرود یک امر حیاتی در جهت ارتقای ایمنی تردد شناورها در این رودخانه است افزود: شناورسازی مغروقه ها در اروند رود مقدمه لایروبی آن محسوب می شود که این مسئله از سوی وزارت امورخارجه و سازمان بنادر و دریانوردی با طرف عراقی در دست پیگیری است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *