رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان: هیچ نگرانی در بحث پذیرایی از زائرین اربعین وجود ندارد/ روزانه به ۱۰۰ هزار زائر در روی مرز می‌توانیم خدمات رسانی کنیم

خورنا-احمدرضارستمی: در ستاد اربعین استان حجت الاسلام سید محمود موسوی رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان در خصوص اقدامات صورت گرفته در بحث برگزاری مراسم اربعین گفت: امسال جمعاً ۸۰۰ موکب را در دو پایانه استان تدارک دیده‌ایم که از این تعداد سهم هر دو پایانه شلمچه و چذابه ۴۰۰ موکب است.

وی سقف واگذاری مواکب را در استان فعلاً ۸۰۰ موکب اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰۰ موکب را آمادگی داریم که در صورت نیاز کار واگذاری آنها را انجام دهیم.

موسوی اظهار کرد: برای بیش از ۹۵ درصد از مواکبی که مشخص کرده‌ایم پروانه صادر شده است که بزودی این پروانه‌ها در اختیار صاحبان آنها قرار می‌گیرد. همچنین به منظور اسکان زائرین با مساجد، حسینیه‌ها، اردوگاه‌های سپاه و به ویژه منازل شخصی مردم نیز صحبت کرده‌ایم.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان بیان کرد: از سال گذشته و مخصوصا امسال با فرمانداران شهرستانهای مجاور با چهار ورودی استان هماهنگی‌هایی را به عمل آورده‌ایم که در هنگام ورود زائرین از این نقاط به درون استان در آنجا تا پایان ماه صفر، پذیرایی، تغذیه و اسکان شوند. این ورودی‌های مذکور شامل ورودی اندیمشک سه راه حسینیه، ورودی ایذه به شهرکرد، ورودی بوشهر به سمت بهبهان و همچنین ورودی هندیجان می‌باشند.

وی مواکب مستقر در کشور عراق را ۲۵ موکب اعلام کرد و احتمال افزایش تعداد آنها را نیز محتمل دانست و عنوان کرد: روزانه ۳۰ هزار پرس غذا در این مواکب توزیع و نیز به منظور همکاری با این مواکب تعدادی مترجم و نیروی کمکی هم هر ساله اعزام می شود.

دهقان در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای بازگشت زائران گفت: ارائه خدمات به زائرین در حال بازگشت مسئله بسیار مهمی است که بدین منظور چندین موکب آماده را مستقر می‌کنیم که این مواکب در ابتدا هیچگونه پخت و پزی را انجام نمیدهند ولی سه روز قبل از اربعین تا ۲۵ صفر به منظور پذیرایی از زائرین در حال برگشت، پخت و پز می‌کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان در پایان با بیان اینکه هیچ نگرانی در بحث پذیرایی از زائرین وجود ندارد خاطر ‌نشان کرد: بحمدالله امسال آمادگی داریم که روزانه یکصد هزار نفر را در هر کدام از مرزهای چذابه و شلمچه خدمات‌رسانی کنیم.