آئین سوگواری شام غریبان در میان اندوه عزاداران حسینی برگزار شد

آئین سوگواری شام غریبان شهدا و اسیران دشت کربلا شامگاه یکشنبه در میان حزن و اندوه عاشقان و شیفتگان آل الله و عزاداران حسینی در جای جای شهرستان هندیجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا شامگاه دهمین روز از محرم الحرام با روشن کردن شمع و برپایی آئین های عزا و ماتم در مساجد، حسینیه ها و گلزار شهدا با قلب هایی اندوهگین، در رثای شهدای دشت کربلا و به یاد غربت و مظلومیت اهل بیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در غروب غمگسار عاشورا و در همراهی با قافله اسیران کربلا، بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند.

سوگواران حسینی امشب با زینب کبری (س) عقیله بنی هاشم که پس از شهادت امام حسین (ع) در دشت نینوا، رسالت ابلاغ پیام نهضت عاشورا را بر عهده داشت، همدردی کردند و این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند.
برگزاری آئین های شام غریبان حسینی در میان استقبال پرشور امت حسینی در جای جای شهرستان ولایی هندیجان، تجلی شور و شعور حسینی بود.

عزاداران حسینی با برگزاری آئین شام غریبان جلوه های بی تکرار و زیبایی از عشق، ایمان، اخلاص، وفاداری و ولایتمداری را به نمایش گذاشتند و با پرچمدار اسلام و ولایت، عهد و پیمانی دوباره بستند.
اجرای تعزیه، بازخوانی، روایت و به تصویر کشیدن واقعه جانکاه روز عاشورا از دیگر آئین های بعدازظهر روز عاشورا و شام غریبان در شهرستان هندیجان بود.