معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان: مراسم اربعین نباید دولتی شود

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه ستاد اربعین استان قدرت الله دهقان معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم گفت: همگی بر سر سفره امام‌حسین(ع) نشسته‌ایم و فلسفه این نشستن‌ها هم، هماهنگی‌هایی است که باید در ارتباط با خدمت ‌گذاری به زائرین اباعبدالله‌ الحسین در طول مراسم اربعین داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همانطور که استحضار دارید چیزی در حدود ۵۲ درصد از کل زائرین اربعین کشور از طریق استان خوزستان و دو مرز چذابه و شلمچه به منظور زیارت به عراق اعزام شوند. البته این آمار بدون در نظر گرفتن تعداد اتباع بیگانه‌ است ؛ سال گذشته در حدود ۲۲۰ هزار نفر از اتباع بیگانه منحصراً از طریق مرز شلچه به سمت عراق عزیمت کردند.

دهقان به نمایندگان استانهای آذربایجان‌شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، هرمزگان، بوشهر، یزد، کهکیلویه و بویراحمد و کرمان که در جلسه به عنوان استانهای معین خوزستان در امر اربعین حضور داشتند ضمن ابراز خیر مقدم گفت: از استانهای معین خوزستان درخواست داریم که در بحث احداث زیر ساخت‌های مناسب در دو مرز چذابه و شلمچه همکاری لازم را به عمل آورند‌.

وی افزود: البته فعلاً با توجه به کمبود وقت تا ایام اربعین، از شهرداری‌ها، سازمانها و دستگاههای اجرایی این استانها که دارای ماشین آلات سنگینی هستند و می‌توانند در احداث جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی و یا کشیدن خط لوله‌ آب در این مناطق و نیز هموار کردن زمین در بحث احداث پارکینگ‌ برای زائرین و غیره همیاری و کمک داشته باشند درخواست داریم که از همین الان آمادگی خود را اعلام کنند تا انشاالله بتوانند در ساماندهی و احداث زیر ساخت‌های اربعین سهمی را داشته باشند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان یادآوری کرد: از سال ۹۲ که تعداد زائرین اربعین حسینی روندی رو به افزایش پیدا کرده، متولیان بحث اربعین در استان خوزستان بنا را بر این گذاشته‌اند که بحث اربعین به هیچ عنوان در استان دولتی نشود.

وی در پایان با بیان اینکه مردمی بودن اربعین باید همچنان بر مدار خود باقی بماند اظهار کرد: در زمینه اربعین ما به عنوان نمایندگان دولت تنها باید در زمینه هماهنگی‌ و همکاری در خصوص انجام برخی از کارهای اساسی نقش‌آفرینی کنیم و گرنه در زمینه خدمت‌ رسانی به زائرین باید تمامی کارها توسط خود مردم سازماندهی شود.