جانشین فرمانده سپاه اندیمشک تاکید کرد

ثبت حماسه مردم اندیمشک در ششم مهر ماه ۱۳۵۹

خورنا- احسان کریم‌پور اظهار داشت: توجه به ثبت و پاسداشت حماسه‌ها و مقاومت مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، یک نیاز مهم فرهنگی به جهت مقابله با نقشه‌های دشمن در تحقق نفوذ به مرزهای معنوی و جغرافیایی کشور است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی پس از پیروزی برابر رژیم طاغوت و با دستانی خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و نام نیکی از خود در تاریخ به ثبت رسانده و رشادت‌های ماندگاری را در این عرصه جلوه گر کردند.

جانشین فرمانده سپاه اندیمشک عنوان کرد: حماسه مردم اندیمشک در شش مهر۱۳۵۹ یکی از مهم‌ترین سندهای افتخار استان خوزستان و شهرستان اندیمشک در دفاع از مرزهای جغرافیایی و معنوی کشور است و باید بیش از گذشته نسبت به معرفی آن توجه و تاکید داشت.

وی گفت: مردم شهرهای شمالی استان خوزستان در این حماسه مردمی و به عنوان اولین عملیات نظامی نیروهای بعث عراق علیه مرزهای جغرافیایی کشور در جسر نادر اندیمشک مانع عبور نیروهای دشمن از این مسیر ارتباطی شدند و آن‌هارا قبل از ورود به اندیمشک زمین گیر کردند.

کریم‌پور بیان کرد: اگر در آن روز نیروهای دشمن امکان عبور از جسر نادری اندیمشک را داشتند شاید سرنوشت جنگ تحمیلی عوض می‌شد ولی مردم شهرهای شمالی خوزستان و شهر یک هزار شهید اندیمشک در برابر لشکر تا دندان مسلح بعث، مقاومت و ایستادگی ماندگاری را از خود ثبت کردند.

وی افزود: اهمیت و نقش حماسه مردم شهرهای شمالی خوزستان در شش مهر۱۳۵۹ و جسر نادری اندیمشک در تاریخ و مسیر مقاومت مردمی هشت سال دفاع مقدس شاید برابر با حماسه‌های مردمی آبادان و خرمشهر قهرمان برابر باشد و به همین جهت جهت باید بیش از گذشته این روز بزرگ و حماسه مردمی را گرامی داشت.

جانشین فرمانده سپاه اندیمشک ادامه داد: مردم اندیمشک در سال‌های ابتدایی دفاع مقدس و در حالی که این شهرستان فقط در حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت داشت، بیش از یک هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کردند و این مقوله، بیانگر پاسداری شایسته شهر سنگربان مقاوم کرخه و دز از راه امام راحل و ولایت فقیهاست.

وی گفت: به همین جهت باید بدانیم ثبت حماسه شش مهر ۱۳۵۹ و مقاومت مردم خوزستان در جسر نادری در تقویم کشور یک مطالبه مهم فرهنگی است و باید بیش از گذشته مسئولان شهرستان و استان و کشور اقدامات مورد نیاز برای ثبت این حماسه و یادمان آن را در تقویم و آثار معنوی دفاع مقدس جدی و نیازهای آن را تأمین کنند.

کریم پور عنوان کرد: اقدامات مورد نیاز برای این اقدام و تأمین نیازهای آن آغاز و گام‌های ابتدایی به جهت اجرای آن در شهرستان انجام شده است و به زودی در این زمینه گام‌های جدی و موثری برداشته می‌شود تا از این فرصت به جهت بهره گیری و آشنایی اقشار مختلف اجتماعی به خصوص جوان با حماسه‌های مردمی هشت سال دفاع مقدس استفاده گردد و غنای فرهنگی و معنوی کشور بیش از گذشته تقویت شود.

انتهای پیام/