مشاور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خورنا:

آئین سفره داران باب الحوائج (ع) در اندیمشک برگزار شد+ تصاویر

خورنا- شهلا سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: توجه به پاسداشت مناسب سیره عملی و اعتقادی اهل بیت(ع) در آئین‌های ویژه عزاداری‌های محرم یکی از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی و اجتماعی ما است.

وی افزود: به همین جهت و با همکاری‌های صورت گرفته، امسال و برای اولین بار در شهرستان اندیمشک و به مناسبت دهه محرم و پاسداشت مناسب مراسم سوگواری یوم العباس(ع) آئین طبخ و توزیع بزرگ‌ترین غذای نذری برگزار شد.

مشاور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با برگزاری این آئین ویژه معنوی، بیش از ۱۰ هزار غذای نذری میان ایتام محرومان نیازمندان شهرستان اندیمشک و دیگر اقشار اجتماعی طبخ و توزیع شد.

وی با بیان این که بیش از یک هزار نفر در پخت و توزیع و برگزاری آئین ویژه سفره داران باب الحوائج(ع) شهرستان اندیمشک مشارکت داشته، افزود: میزان استقبال و مشارکت شهروندان برای برگزاری و تهیه این آئین ویژه معنوی قابل توجه ومنحصر به فرد بود.

مسئول هماهنگی و برگزاری آئین سفره داران باب الحوائج(ع) شهرستان اندیمشک ادامه داد: تمام هزینه‌های برگزاری این آئین ویژه معنوی در شهرستان اندیمشک با همکاری کمیته بانوان دفتر نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای و موسسه خیریه مریم عذرا و توسط خیرین و شهروندان تهیه و تأمین شده است.

وی گفت: توسعه خدمات خیریه، توجه به گسترش فرهنگ اهل بیت(ع)، ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان، تقویت فرهنگ تعاون و مشارکت عمومی از اهداف برگزاری آئین ویژه سفره داران باب الحوائج(ع) شهرستان اندیمشک بود که همزمان با تاسوعای حسینی و مراسم عزاداری یوم العباس(ع) در این شهرستان برگزار گردید.