حضور گروه‌های جهادی در مناطق صعب‌العبور ایذه

گروه جهادی دانشگاه بقیه الله (عج) در ایام محرم حسینی در مناطق محروم و صعب العبور ایذه مانند جنگه، خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی ارایه می دهند.

به گزارش خورنا از ایذه یک گروه ۶۰ نفره از بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه الله، از روز چهارشنبه ۵مهر تا روز شنبه ۹مهرماه در منطقه محروم جنگه اردوی خدمات رسانی برپا نمودند.

مازیار حسن زاده کیانی مدیر شبکه بهداشت ودرمان ایذه در همین رابطه گفت: بیش از ۲۵ پزشک، دندان پزشک، متخصص و کارشناس به روستائیان “جنگه” سوسن خدمات رسانی می کنند.

این گروه جهادی شامل: ۵ دندان پزشکی، یک متخصص قلب، یک متخصص داخلی، یک مختصص زنان، ۲ جراح عمومی جهت اعمال سرپایی، ۲ پزشک عمومی، ۳چشم پزشک، ۲ بینایی سنجی، ۲ بهداشت محیط، ۵ پرستار، ۳ تکنسین اتاق عمل و ۲ تکنسین علوم آزمایشگاهی می‌باشد.

وی در ادامه افزود: این اکیپ جهادی تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز پزشکی را همراه خود به منطقه آورده‌اند از جمله: داروهای مورد نیاز ، دستگاه آزمایشگاهی مجهز و سایر لوازم مورد نیاز و همچنین تمام امکانان مرکز خدمات جامع سلامت جنگه در اختیار آنها گذاشته شد.

حسن زاده کیانی در ادامه گفت: یک گروه فرهنگی ۱۲ نفری در این ایام با حضور در روستاها و در راستای گرامیداشت ایام محرم حسینی فعالیت گسترده‌ای انجام می دهند که اعضای این گروه شامل :

۵ طلبه خواهر
۵ طلبه برادر
۲ نفر مداح
می باشد که مراسمات فرهنگی، مراسم شیرخوارگان حسینی، پخت نذری، برگزاری کلاس های احکام، نماز و… انجام می دهند.

 

گفتنی است چندی پیش نیز دو اکیپ داندان پزشکی نیز جهت خدمت به مناطق محروم ایذه وارد این شهر شدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *