ایران و تشیع مهد علوم انسانی است

خورنا- به گزارش خورنا ظهر امروز و با حضور جمعی از مسئولان محلی آیین نواختن زنگ مهر در مدرسه نه دی اندیمشک برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی حسینی نوری در این مراسم با بیان اینکه دانشمندان علوم پایه از دیرباز در میان عالمان دین از شأن و جایگاه ویژه برخوردار بوده‌اند اظهار کرد: در دین مبین اسلام همواره مؤمنین به علم‌اندوزی و کسب علوم تشویق و پیامبر اسلام نیز از روزهای آغازین دوران نبوت همگان را به فرا گرفتن علم و دانش ترغیب کردند.

وی با اشاره به جایگاه دانشمندان و عالمان علوم در نزد علمای دین افزود: در روزگاری که در جوامع غربی دانشمندان را شکنجه و آزار می‌دادند دانشمندان علوم مختلف از احترام و جایگاه در میان امت اسلام برخوردار بوده و از این روی ایران، جهان اسلام و خصوصاً مذهب تشیع مهد علوم انسانی و علم طب بوده است.

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر دانشمندان مسلمان یک عقب‌گرد تاریخی داشته و به‌جای استفاده از متون ناب اسلامی و بهره جستن از علوم در زمینه طب و علوم انسانی که ایرانیان و جهان اسلام خود بیان گذار آن بوده امروز به ترجمه متون دانشمندان اسلامی با نام و رنگ و لعاب جدید می‌پردازند و این یک حصرت بزرگ است.

وی در خاتمه گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط تحصیل برای جوانان ایجاد شده و فقط باید جوانان عزیز از این فرصت و زمان به دست آمده در جهت کسب علم استفاده کنند.