زنگ مهرحسینی با حضور استاندار خوزستان در هفتکل نواخته شد/ معاون وزیر آموزش و پرورش : ۷ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی نوسازی مدارس خوزستان در نظر گرفته شده است

قادر سبحانی|خورنا_معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به همزمانی ایام محرم با فصل بازگشایی مدارس بیان کرد: همانگونه که دانش آموزان شهیدی مثل شهید حسین فهمیده که به فلسفه عاشورا پی برده بودند دانش آموزان امروز نیز به این ارزش پی برنده اند.

فرزاد حمیدی با بیان اینکه دین اسلام تنها دینی است که با خواندن آغاز می شود گفت: در کشور به هیچ تکامل و تحولی نخواهیم رسید ، مگر اینکه آموزش و پرورش به بالندگی و تکامل برسد.

وی با بیان اینکه از چهارده میلیون دانش آموز کشور یک چهاردهم آنها یعنی یک میلیون دانش آموز در استان خوزستان به تحصبل اشتغال دارند افزود : این جمعیت بالا دانش آموزان موجب می شود که توجه ویژه ای به دانش آموزان و فرهنگیان خوزستان شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم سهم بیشتری برای طرح های عمرانی آموزش و پرورش خوزستان در نظر بگیریم گفت : ۷ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی نوسازی مدارس خوزستان در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان هم در این مراسم گفت :
امروزه تقویت و ارتقا نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی، یک شاخص برای رشد و آگاهی استان‌ها و از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه در جامعه برای تربیت نیروی متعهد و متخصص، مدیر و مدبر و از اهداف نظام جمهوری اسلامی است. در آمارهایی که یونسکو ارائه می‌دهد، بر چهار سطح آموزش؛ یعنی پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی تاکید می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: تلاش‌های ما برای نهادینه‌سازی اقتصاد مقاومتی راه به جایی نمی‌برد مگر اینکه این تلاش‌ها را از مدارس آغاز کنیم تا دانش‌آموزان به مفهوم تولید داخل و اعتماد به نیروهای داخلی پی ببرند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

غلامرضا شریعتی همچنین برنامه آموزشی سال آینده استان را برچیدن کلاسهای کانکسی برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان هم افزود : در سال تحصیلی گذشته موفقیت های خوبی درخوزستان داشتیم و در بحث پیش دبستانی و در کنکور و تربیت بدنی جایگاه های خوبی در سطح ملی کسب کردیم.

محمد تقی زاده بیان کرد: امسال مهر را به شکلی آغاز می کنیم که هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل پشت درهای مدرسه نداشته باشیم.

در خوزستان دو هزار و ۹۲۹ مدرسه روستایی و یک هزار و ۷۶۲ مدرسه شهری وجود دارد که همه این مدارس برای آغاز مهر آماده شده‌اند