دکتر شریعتی استاندار خوزستان در آیین افتتاح دبستان شهید چرومی میداوود باغملک/ رشد ۶۰ درصدی رتبه های زیر هزار کنکور ۹۶ خوزستان نتیجه تخصیص اعتبار ۵ میلیار تومانی بوده است

خورنا – دکتر شریعتی استاندار خوزستان در آیین افتتاح دبستان شهید چرومی میداوود باغملک/ رشد ۶۰ درصدی رتبه های زیر هزار کنکور ۹۶ خوزستان نتیجه تخصیص اعتبار ۵ میلیار تومانی بوده است. به گزارش پایگاه خبرب خورنا به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش باغملک آیین افتتاح دبستان ده کلاسه شهید چرومی چیت انبه میداوود باغملک برگزار شد. در این مراسم که با حضور استاندار خوزستان ، مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسولین محلی برگزار شد خداداد کردی ضمن خیر مقدم به حاضران گفت :«بسیار مفتخریم که میزبان استاندار بی تکلف،متواضع و پیگیر جناب دکتر شریعتی و نماینده سخت کوش مهندس خادمی و مدیر کل محترم نوسازی مدارس خوزستان مهندس رضایی هستیم که با درایت مشکلات آموزش و پرورش را مرتفع می سازند». وی افزود :«با وجود کمی اعتبارات اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابتدای سال تحصیلی جدید ۴۱ کلاس درس به آموزش و پرورش باغملک افزوده خواهد شد و برای اولین بار شاهد حضور خیرین مدرسه ساز در شهرستان باغملک هستیم».

مدیر آموزش و پرورش باغملک ضمن تشکر از تلاش های مسولین و مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اذعان داشت :«با همه تلاش های صورت گرفته تقریبا یک سوم آموزشگاه های ما در حال تخریب هستند و بعضی مدارس باید تعطیل شوند و در بعضی مکان ها نیز تقاضای کانکس کرده ایم».وی افزود :«ما در آموزش و پرورش دو چالش عمده داریم یکی فضا های آموزشی که بسیار خطرناک و خطرساز هستند و دیگری فقر مالی و بیشترین مسرت ما علی رغم حاشیه سازی های بسیاری که صورت می گیرد بازگرداندن دانش آموزان به کلاس است که به دلیل فقر مالی ترک تحصیل کرده بودند و ما امروز شاهد رتبه های زیر ۲۰۰۰ آنها هستیم و دیگر افتتاح فضاهای آموزشی مانند این دبستان که امروز افتتاح شد».در ادامه این مراسم مدیرکل نوسازی ، تجهیز و توسعه مدارس خوزستان در جایگاه قرار گرفت و ضمن تشکر از استاندار خوزستان که طی بیش از یک سال حضور خود حساسیت ویژه ای به فضاهای آموزش و پرورش داشتند افزود :«جناب شریعتی طی این مدت کم دوبار در دفتر مدیر کل نوسازی و معاون وزارت حضور پیدا کردند و چالش های آموزشی مدارس استان خوزستان را انتقال دادند که ثمره آن را امروز شاهد هستیم و افزایش اعتبارات ملی برای نوسازی مدارس از خدمات ایشان است».رضارضایی افزود :«در ابتدای مهرماه امسال ۴۴ کلاس درس به فضاهای آموزشی شهرستان باغملک افزوده خواهد شد و سیستم گرمایشی و سرمایشی بعضی مدارس نیز تکمیل خواهدشد». وی ضمن تشکر از همکارن خود در نوسازی شهرستان باغملک و پیمانکار پروژه که با هزینه کم به نحو احسنت این مدرسه را ساختند افزود:«تا اول مهر ۱۳۱ فضای آموزشی در استان خوزستان در قالب ۴۹۱ کلاس درس با زیر بنای بیش از ۷۵ هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان خوزستان افزوده و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت».

دکتر شریعتی استاندار خوزستان دیگر سخنران این آیین بود. وی با اشاره به افتتاح ۴۹۱ کلاس درس تا ابتدای مهر ماه گفت :«خدارا شاکر هستم که به ما توفیق داد تا شاهد افتتاح این مدارس باشیم که به عبارتی هر روز یک کلاس و نیم و یا هر سه روز یک آموزشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت».وی افزود:«همچنین طی تفاهم نامه ای که با نوسازی مدارس به امضا رساندیم مدارس کانکس را جمع آوری خواهیم کردتا سطح استاندارد فضاهای آموزش استان خوزستان را بالا ببریم چرا که در حالا حاضر استان خوزستان در ده استان آخر از نظر فضاهای آموزشی قرار دارد و با اقدامات صورت گرفته باید به ده استان برتر نایل شویم».

شریعتی در خصوص ارتقای جایگاه کنکور خوزستان افزود :«۵ میلیار تومان اعتبار به کلاس های کنکور برای دانش آموزان کم بضاعت اختصاص دادیم که موجب رشد ۶۰ درصدی رتبه های زیر هزار استان خوزستان در کنکور ۹۶ گردید».

استاندار خوزستان اذعان داشت:«پیش دبستانی را در خوزستان اجباری کردیم که این امر موجب ارتقای جایگاه خوزستان از رتبه ۱۸ به رتبه اول کشور شد و مجموعه این اقدامات توسعه استان را در سال های آتی را به همراه خواهد داشت و همچنین عدالت آموزشی و اجتماعی را برای همگان فراهم خواهد نمود».

دکتر شریعتی در پایان از زحمات مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان و همچنین مهندس خادمی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و هچنین مهندس رضایی مدیر کل نوسازی خوزستان قدر دانی کرد و افزود :« با ااطلاعات به دست آمده رتبه های زیر دوهزار کنکور باغملک در مقایسه با سال گذشته دوبرابر شده و شاهد رشد ۱۰۰% آن بودیم که این امر جز با برنامه ریزی مدون محقق نمی شد»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *