شب گذشته در رستوران تازه تاسیس دا،

مراسم رونمایی از دو کتاب «آتش زندان» و «لو» برگزار شد

شب گذشته گردهمایی رونمایی از رمان «آتش زندان» به نویسندگی ابراهیم دمشناس و مجموعه داستان کوتاه بهمن حیدری به نام «لو» در رستوران دا برگزار شد.

خورنا – شب گذشته گردهمایی رونمایی از رمان «آتش زندان» به نویسندگی ابراهیم دمشناس و مجموعه داستان کوتاه بهمن حیدری به نام «لو» در رستوران دا برگزار شد.
در ابتدای این مراسم بهمن حیدری، در توضیح کتاب خود گفت: این کتاب مجموعه ای از چند داستان کوتاه است که حاصل حوادث و خاطرات زندگی من و خانواده ام می باشد.

در ادامه این گردهمایی از زحمات فرهاد روستا به  نمایندگی از آتش نشانان و به پاس زحمات خادثه پتروشیمی بوعلی، ابراهیم دمشناس به پاس زحمات گسترده و بی بدیع اش در عرصه فرهنگ جنوب و مهری قنواتیان به عنوان شخصیت بارز و علت نوشته شدن مجموعه داستان لو تقدیر و تشکر انجام شد.

کتاب لو دومین اثر بهمن حیدری  پس از رمان سالهای سوخته است و وی طی گفتگوی اختصاصی با خورنا توضیح داد: این کتاب مجموعه ای از ۱۲ داستان های کوتاه است که ریشه در خاطرات و واقعیت ها دارند و در خصوص نام کتاب هم « لو » در گویش محلی ماهشهر به معنی گم کردن است.

این نویسنده جوان ۳۲ ساله در ادامه علت گرایش خود به نویسندگی را اینگونه بیان کرد: من از کودکی علاقه به کتاب داشتم به طوری که از همان دوره دبستان رمان های مشهوری مثل ژورورن و … را خوانده بودم.

حیدری که متولد بندر ماهشهر است در ادامه به راز نوشتن کتاب لو اشاره داشت و گفت: علت و انگیزه نوشتن کتاب خاله ام، مهری قنواتیان که او را مادر دوم خود می دانم، است. او در زمان جوانی سختی های بسیاری کشیده که حاصل آن امروز سربلندی فرزندانش و همین مکان یعنی رستوران دا می باشد.

نویسنده مجموعه داستان کوتاه کتاب لو، در پاسخ به سوال علاقه به کدام یک از داستان ها گفت: من داستان «از صفر تا ثروت« که اشاره به زندگی خاله مهری است و داستان « زندگی در سال چهل»، « وقتی ازرائیل می آید»، »چه کسی لباس مادربزرگ را دوخت«

و یا داستان «پیر سبز » که در مورد سید هاشم است را خیلی دوست دارم.

بهمن حیدری در انتها ضمن تشکر از تمامی زحمات دوستان و خانواده اش، از پایان نوشتن مجموعه اشعارش  تا پایان امسال خبر داد.