آیین سیاهپوشان حسینی یک سنت و نیاز فرهنگی مهم است

به گزارش خورنا از اندیمشک، فریدون حسنوند عصر امروز و در آیین سیاه پوشان هیئت بیت الزهرا(س) اندیمشک، اظهار داشت: حضور و توجه به سوگواری محرم یک مقوله مهم فرهنگی و دارای خیر و برکت گسترده است و به آن توجه و تاکید شده است.

وی افزود: ما باید بدانیم راه ما جز راه حسین و اهل بیت(ع) نیست و آزادی خواهی و عدالت خواهی امروز ما با تکیه و توجه بر محرم و صفر و آموزهای فرهنگی این ایام است و ایران اسلامی با تکیه بر همین راه و منطق به اوج عزت و اقتدار خود رسیده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: راهی که امروز مدافعان حرمین شریف اهل بیت(ع) ایران اسلامی در خارج از مرزهای جغرافیایی کشور دنبال می کنند،استمرار همان نگاه و تفکر است و این اندیشه امروز در خارج از مرزها طنین انداز شده و مطالبه و راه مظلومان و مسلمانان سرتاسر جهان است.

وی گفت: این راه در هشت سال دفاع مقدس به راستی و با شهامت و افتخار توسط رزمندگان جبهه حق علیه باطل استمرار و زمینه ساز اقتدار ملی و شکست دشمن گردید و امروز این افتخار ها پشتوانه فرهنگی و معنوی ما هستند.

حسنوند ادامه داد: امروز اندیمشک به پشتوانه همین راه منطق در سوگ سالار شهیدان سیاه پوش شده است و با برگزاری آیین های ویژه عزاداری در عزای حسین(ع) رنگ و بوی محرم به خود گرفته است.

وی افزود: آیین سیاه پوشان که هر سال و بیش از برگزاری و آغاز آیین محرم در شهرستان اندیمشک برگزار می شود، یک سنت دیرین و با برکت است که شهر و جامعه را پذیرای سوگواری سالار شهیدان می کند و به همین جهت باید بیش از گذشته این سنت را جدی و آن را معرفی کرد تا در جامعه و هرسال، پرشور از سال گذشته برگزار و یاد پیر غلامان حسینی و عاشقان اهل بیت(ع) گرامی داشته شود.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *