۱۰ هزار پرس غذای نذری در یوم العباس (ع) در اندیمشک تهیه و توزیع می‌شود

نماینده مردم اندیمشک بیان اینکه ۱۰ هزار پرس غذای نذری در روز تاسوعای حسینی در اندیمشک تهیه و توزیع می‌شود، افزود: این نذر با مشارکت آحاد اقشار مختلف جامعه در اندیمشک از عاشورای امسال آغاز و برای سال‌های آینده با عنوان سفره‌دار باب‌الحوائج در یوم العباس (ع) در میدان امام خمینی (ره) در شهرستان اندیمشک برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان خوزستان از اندیمشک، فریدون حسنوند شامگاه چهارشنبه در همایش هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل‌بیت (ع) که در سالن همایش‌های تالار فرهنگ اندیمشک برگزار شد، اظهار کرد: مسؤولین شهری در اندیمشک نوکر شما خادمان اباعبدالله حسین (ع) بوده و به نوکری پیر غلامان اباعبدالله حسین (ع) افتخار می‌کنیم.

وی افزود: در چند نقطه شهر اندیمشک مراسم سیاه پوشان برگزار می‌شود و فردا پیر غلامان شال عزای امام حسین (ع) را به جوانان در بیت ‌الزهرا (س) برای آغاز مراسم عزاداری تقدیم خواهند کرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: همه هیئت عزاداری صبح روز عاشورا با توجه به سنت دیرینه شهرستان حرکت کرده و در طول مسیر به نوحه‌خوانی و عزاداری پرداخته با استفاده از موتورسیکلت برای برقراری نظم برنامه حضور پیدا می‌کنند.

وی بابیان اینکه مسیر هیئت‌ها در زمان نماز ظهر بسته نمی‌شوند، اظهار داشت: در زمان نماز ظهر تانکر آب به جهت انجام وضو در مسیر بهشت‌زهرا تدارک دیده‌شده که از آن برای انجام وضو استفاده می‌شود و همانند سال‌های اخیر یک مکان برای برگزاری نماز ظهر در نظر گرفته‌شده است.

حسنوند گفت: اخلاق و ادب در فرهنگ عزاداری باید بیش از گذشته مدنظر قرارگرفته و هر چه افتاده‌تر در هیئت عزاداری مقبول‌تر درگاه پروردگار موردقبول قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه هدف از برگزاری شام غریبان را نشان دادن وحدت و برادری عموم عزاداران حسینی و تحکیم اتحاد خواند و بیان کرد: در ارتباط با پخش مراسم یوم العباس (ع)، شام غریبان و در روز عاشورا پخش مستقیم مراسم عزاداری اباعبدالله حسین (ع) از صداوسیمای خوزستان انجام می‌شود.

نماینده مردم اندیمشک بابیان اینکه به نیت برآورده شدن حاجات جمیع حاجتمندان ۱۰ هزار غذای نذری در روز تاسوعای حسینی در اندیمشک تهیه می‌شود، افزود: این نذر با مشارکت آحاد اقشار مختلف جامعه در اندیمشک از عاشورای امسال آغاز و برای سال‌های آتی با عنوان سفره‌دار باب‌الحوائج در یوم العباس (ع) در میدان امام خمینی (ره) در شهرستان اندیمشک برپا می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *