۳۵ خانواده شهید اندیمشک تجلیل می‌شوند

جانشین فرمانده سپاه اندیمشک گفت: امسال با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ۳۵ خانواده عالی‌قدر ۸ سال دفاع مقدس شهر یک هزار شهید اندیمشک، تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، دفاع مقدس گنجینه‌ای معنوی از حماسه‌های مردمی است که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و تولد گفتمان انقلاب اسلامی ایران شکوه عظمت و افتخار فرزندان روح الله خمینی(ره) را در جهان طنین انداز و منشأ خیر و برکت گسترده و یک میراث معنوی منحصر به فرد برای مظلومان جهان شد.

مردم شمالی‌ترین شهر استان خوزستان و سنگربان مقاوم کرخه و دز و دوکوهه نیز در هشت سال دفاع مقدس و در این عظمت و شور منحصر به فرد همراه با دیگر شهرها و مردم سرتاسر ایران اسلامی نیز درخشیدند و با اهدا یک هزار لاله سرخ در دشت معطر به نام اهل بیت(ع)، نامی نیک از خود در تاریخ ثبت و جلوه‌گر کردند.

مردم این شهر پر افتخار و حماسه که در این دوران با شهید کلانتری و پدران و مادران آسمانی خود در تقویم و تاریخ انقلاب درخشیدند در حماسه‌های شش مهر و چهارم آذر، عنوان‌های اولین عملیات نظامی تاریخ هشت سال دفاع مقدس وطولانی‌ترین بمباران شهری دوران شکوه و عظمت هشت ساله را در دل خود جای دادند و نام اندیمشک را غنای معنوی انقلاب، زنده و پایدار کردند.

ظرفیت اندیمشک در حوزه دفاع مقدس شرح و تبیین گردد

احسان کریم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: مردم ایران اسلامی و رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس با افتخار در برابر لشکر تا دندان مسلح دشمن مقاومت و حماسه‌های گسترده‌ای را در تاریخ به ثبت رساندند.

وی افزود: شهرستان اندیمشک نیز که یکی از مهم‌ترین محورهای مقاومت ایران اسلامی در عرصه دفاع از مرزهای معنوی و جغرافیایی کشور بود در طول این سال‌ها درخشید و نام خود را با افتخار در تقویم انقلاب و اسلام ثبت کرد و حماسه مردم اندیمشک در شش مهر و چهارم آذر تنها بخشی از این حماسه‌هاست.

جانشین فرمانده سپاه اندیمشک عنوان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مرور خاطرات حماسه‌های مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس و پشتیبانی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است و باید بیش از گذشته نسبت به معرفی این ظرفیت و تقویت جبهه نبرد معنوی و مقابله با تهدیدهای جنگ نرم دشمن تلاش و کوشش کرد.

وی گفت: نقش مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، خاص و منحصر به فرد است و این شهر پر افتخار پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با جمعیت ۳۵ هزار نفری در دوران هشت سال دفاع مقدس، بیش از یک هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد و این مقوله، بیانگر فرصت و ظرفیت گسترده اندیمشک در این زمینه است.

۳۵ خانواده شهید اندیمشک تجلیل می‌شوند

کریم پور بیان کرد: به همین جهت و با توجه به هم زمانی برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سالار شهیدان، بیش از ۳۵ دیدار با خانواده شهید والا مقام شهر یک هزار شهید اندیمشک و با حضور فعالان عرصه فرهنگی و انقلابی شمال استان خوزستان انجام می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در شهرستان اندیمشک و با حضور پر شور مردم مؤمن و انقلابی شمال استان برگزار می‌گردد، آئین ویژه اربعین شهید عالی قدر مدافع حرم علی پور از شهدا و مدافعان حرم شهر حماسه ساز دوکوهه است که این ویژه برنامه نیز در این روزها به اجرا می‌رسد.

جانشین فرمانده سپاه اندیمشک ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه ورزشی با حضور بسیجیان، اردوهای جهادی، نشست‌های شعر و ادب، برگزاری نمایشگاه امر به معروف، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس با حضور راویان دفاع مقدس و برگزاری آئین یاد بود شهید مدافع حرم مهدی نظری، حضور در مصلای نماز و ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس اندیمشک از جمله این ویژه برنامه‌ها است.

وی گفت: هم چنین، رژه نیروهای مسلح نیز با هدف گرامی داشت هفته دفاع مقدس در ساعت ۷و ۳۰دقیقه صبح اولین روز از گرامی داشت هفته دفاع مقدس در خیابان راه آهن و میدان امام (ره) شهرستان اندیمشک برگزار و یاد خاطر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس زنده نگاه داشته می‌شود.

ویژه برنامه گرامی داشت شش مهر در اندیمشک برگزار می‌شود

کریم پور عنوان کرد: اندیمشک سنگربان مقاوم کرخه و دز در هشت سال دفاع است و متناسب با این ظرفیت، باید اندیمشک را معرفی و ارزش‌های انقلابی و اسلامی را در این شهرستان تبیین کرد و جوانان این شهر پر افتخار را با خط مشی و سیره رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا کرد.

وی با اشاره به حماسه مردم اندیمشک در جسر نادری و در شش مهر سال ۱۳۵۹، افزود: به همین جهت امسال و با همکاری بخش‌های مختلف شهری ویژه برنامه‌های مختلفی به جهت گرامی داشت حماسه شش مهر اندیمشک و با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی و استانی برگزار و ویژه برنامه‌های مختلفی در این زمینه به اجرا می‌رسد.

جانشین فرمانده سپاه اندیمشک بیان کرد: در راستای پیگیری‌ها و اقدامات جدی برای ثبت ملی و معرفی حماسه‌های مردم این شهر یک هزار شهید در پل جسر نادری و حماسه چهارم آذر انجام و به زودی و پس از طی مراحل اداری، گام‌های جدی و موثری در این زمینه برداشته می‌شود.

کریم پور تصریح کرد: ما باید برای شناخت راه صحیح و قدم در مسیر مناسب فرهنگی به این رشادت‌ها و حماسه‌ها توجه و آن‌ها را اولویت بخشیم و معرفی و ثبت حماسه مردم اندیمشک در شش مهر ۱۳۵۹ و جسر نادری بخشی از این نیازهای فرهنگی ما است.