مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم رامشیر

فرزاد شعبانی | خورنا –

منشا تمام مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم رامشیر از موقوفه بودن اراضی رامشیر است

به گزارش خورنا به نقل پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه رامشیر؛امام جمعه موقت محترم شهرستان رامشیر حجت الاسلام و المسلمین غرابی با حمد و سپاس خداوند و سفارش به تقوای الهی و رعایت نظم در امور زندگی و اجتماعی ، سخنان خود را با تلاوت آیه مبارکه از قران کریم آغاز نمودند و به تفسیر و تشریح نکات آن پرداخت کرد؛

وی درابتدا خطبه اول گفت؛
ظلم و ستم، ضدارزش و پدیده ای است که با فطرت هر انسانی مغایرت دارد و در تمام مکاتب الهی و مادی و نیز اقوام و ملل، مطرود و زشت شناخته شده است.

وی ادامه داد:شاید بتوان گفت که پس از کفر و شرک، که آنها نیز مصادیقی از ظلم می باشند، از چیزی بدتر و سهمگین تر از «ظلم و ستم» در قرآن یاد نشده است.

در ادامه امام جمعه رامشیر افزود:ظلم بر سه نوع است ظلم به خویشتن، ظلم به مردم و سایر موجودات، ظلم به مکتب.در بین انواع ظلم، ظلم به مکتب و دین، مهم ترین و بزرگ ترین نوع ظلم است.همچنین با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) افزودند: امام على علیه السلام: اَلْبَغْىُ یَصْرَعُ الرِّجالَ وَ یُدْنِى الاْجالَ؛ظلم و تجاوز، انسان را زمین مى زند و مرگ ها را نزدیک مى سازد.

وی در ادامه هم مردم و نمازگزاران را به تقوا و صله رحم سفارش نمود.

امام جمعه موقت در خطبه دوم نماز جمعه گفت؛
این هفته ضمن سفارش مجدد به تقوای الهی و سفارش به امر به معروف و نهی از منکر به مناسبت ها و اخبار مهم سیاسی و اجتماعی شهر و منطقه پرداخت.

امام جمعه موقت درباره مساله اوقاف اراضی رامشیر گفت: منشا تمام مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم رامشیر از موقوفه بودن اراضی رامشیر می باشد از مسئولین محترم خواستند که این معضل بزرگ را هرچه سریعتر حل کنند.

غرابی همچنین در خصوص روز مباهله بیان کرد:

مباهله پیامبر (ص) با مسیحیان نجران، در روز بیست وچهارم ذی الحجّه سال دهم هجری اتفاق افتاد. پیامبر (ص) طی نامه ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر (ص) آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد.

وی همچنین در خصوص هفته دفاع مقدس مطالبی مختصر بیان نمود و گفت: ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *