هژمونی رسانه ای برای اصولگرایان در تعیین ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

خورنا | سرویس سیاسی:

این روزها یکی از کانال های خبری دانشگاه به شکل عجیبی به موضوع ریاست آینده پرداخته است.
از معرفی تا ساعاتی دیگر ریاست دانشگاه تا حمله همه جانبه به دکتر ایدنی. گاهی پا را فراتر نهاده و با رد بقیه گزینه ها به نتیجه رسیده و حتی حکم ریاست را نیز صادر نموده است.
در این اواخر هم با بیانه ای شدید الحن دکتر یوسفی نماینده مجلس اهواز را مخاطب قرار داده و از او خواسته در حوزه دانشگاه دخالت نکند.
ولی به راستی این نوع نگاه به دنبال چیست؟
جدا از این که چه کسی رئیس دانشگاه میشود باید پذیرفت از خاتمی نیا تا بوستانی و خدادادی و نظری همه هویت و پایگاه خود را اصلاحات می دانند، چه دکتر بوستانی که لیدر اصلاحات در دانشگاه است، چه دکتر خدادادی که دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی است، چه دکتر نظری ریاست ستاد سلامت روحانی در استان و چه دکتر خاتمی نیا که خمس و زکات خود را به حساب آیت الله صانعی واریز می کند و در روز های سخت ٨٨ بر عهد اصلاح طلبی خود ماند و همچنان نیز مانده است.
این روشن است که ریاست آینده دانشگاه، اصلاح طلب است و باید هم اصلاح طلب باشد.
اما چرا این روز ها طیف اصولگرا از آسمان و زمین برای طرح یکی از اساتید تلاش می کنند و از نظر شخصی استاندار تا حمایت هیئت علمی سخن می گویند؟
جواب این سوال بسیار روشن است، این بازی ۴سال گذشته با ایدنی است.
ایدنی ۴سال پیش با برخورد سرد و همه جانبه رو به رو شد و دست خود را در انتصابات بسیار خالی دید و همیشه از این شرایط می نالید.
امروز حمایت طیف اصولگرا از شخص خاص به نظر اینجانب به منظور تفرقه در اردوگاه اصلاح طلبان است. تفرقه ای که می تواند هر کدام از این اساتید را وارد پیچ و خم فرسایشی کند و توان را از آنان بگیرد و گاه آنان را مجبور کنند که در طیف اصولگرا بازی کنند.
گره زدن این اساتید با نگاه قومیتی، شاید بتواند فضا را برای فرصت طلبان باز کند و پناهگاهی برای طیف شکست خورده دو انتخابات گذشته به وجود آورد.۵سالی که جز«نه» از مردم ایران چیزی نشنیده اند.
اما باید هوشیار باشیم، هم دانشجویان هم اساتید گرامی، نگذارند فرصت طلبانی از دعواهای داخلی برای انحراف جریان فکری استفاده کنند که این به عنوان جنگ داخلی و شکست محض برای اردوگاه ماست. هوشیار باشیم
افراد اصولگرایی که در ستاد های رقیب شبانه روزی مشغول فعالیت بودند امروز به دنبال آن هستند که از تفرقه تا حکومت را بپیمایند.

یاسین افرا
دانشجوی پزشکی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جواد رسولی به نام داور دادگر این اقایان باید به ارای مردم مراجعه کنند از این که رئیس دانشگاه باید هم رای مردم باشد شکی نباید باشد بلکه رئیسان شبکه بهداشت شهرستان های تابع نیز باید از حامیان دولت باشند کاری که درچهارسال گذشته کمتر شاهدش بودیم