عملیات ساخت ایستگاه گردشگری تالاب بین اللملی در روستای رگبه شادگان آغاز شد

باقر گل فر- خورنا: جعفری نسب فرماندار شادگان در آیین  گلنگ زنی احداث ایستگاه گردشگری روستایی رگبه بخش خنافره ،اظهار داشت: طرح ایستگاه گردشگری روستای رگبه شادگان با مساحت اسکله ۱۸هزار مترمربع و در ۲ فاز اجرا می شود.

 جعفری نسب فرماندار شادگان ادامه داد : فاز اول شامل استراحتگاه و محل سوار شدن مسافران به قایق های گردشگری در تالاب بین المللی شادگان است.

فرماندار شادگان: به نصب ۶ آلاچیق از ۱۰ آلاچیق مورد نظر و نصب برج نوری ۱۲متری در این ایستگاه اشاره کرد و بیان داشت :۷۰۰ میلیون ریال از سوی سازمان دهیاری ها برای احداث این محل اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در این مراسم گفت:خوشبختانه طرح خوبی بویژه در زمینه گردشگری در شادگان در حال اجرا است.

فرامند هاشمی زاده به بازدید از طرح فاضلاب و آسفالت خیابان ولایت شهر شادگان اشاره کرد و گفت : شبکه فاضلاب شهر شادگان در دست اجرا است.

وی افزود : با تمهیدات و برنامه ریزی های صورت گرفته کلیه مناطق شهری شادگان زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب خواهد شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت : یکی از ظرفیت مهم اشتغال در شهرستان در زمینه های گردشگری، دامداری و آبزی پروری وجود تالاب بین المللی شادگان است. 

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد ادامه داد:در صورتی که حق آبه تالاب بین المللی شادگان تامین شود همه طرح ها را می شود پوشش داد و ظرفیت جدید اشتغال برای منطقه ایجاد کرد.

وی اظهار داشت:روستاهای حاشیه تالاب شادگان از جمله صراخیه ،رگبه و حدبه بخش خنافره و همچنین روستای سلمانه بخش دارخوین اضافه بر بحث دامداری، ماهیگیری می توانند از ظرفیت گردشگری استفاده کنند.

بخشدار خنافره نیز در این مراسم  ضمن تشکر از پیگیریهاى نماینده و فرماندار، از مدیر کل امور روستایى براى اختصاص اعتبار این پروژه از سازمان دهیاریها قدردانى کرد.

طبری بخشدار خنافره همچنین فاز دوم این سایت را اسکله قایقهاى تفریحى، زمین چمن مصنوعى و وسایل بازى عنوان کرد و ادامه داد: اعتبار مورد نیاز کل پروژه یک میلیارد تومان است.

بخشدار خنافره ابراز امیدوارى کرد: سایت گردشگرى روستای رگبه بخش خنافره در نوروز ٩٧ به بهره بردارى برسد.

گفتنی است ؛ تالاب بین ‌المللی شادگان در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده بیش از  ۴۰۰ هزار هکتار وسعت دارد.