پیشرفت فیزیکی نخستین ترمینال مکانیزه غلات بنادر کشور در بندر امام خمینی (ره)

باقر گل فر- خورنا:روند احداث نخستین ترمینال اختصاصی مکانیزه غلات بنادر کشور از پیشرفت فیزیکی مطلوبی در بندر امام خمینی (ره) برخوردار است.

 آیت رضا زاده – معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان- ضمن یادآوری مراحل آغازین عملیات اجرایی احداث این ترمینال تخصصی با حضور وزیر راه و شهرسازی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، اظهار داشت: پروژه احداث سیلو، گالری انتقال و خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری غلات بر روی اسکله به صورت کاملا مکانیزه، با سرمایه گذاری بالغ بر یکهزار و ۵۰۷ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مساحتی معادل ۷۴ هزار متر مربع در خرداد ماه سال جاری آغاز شد.
وی افزود: این پروژه، با هدف توسعه توانمندی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و تثبیت جایگاه آن در کشور و همچنین ارایه خدمات مطلوب به مشتریان به عنوان یکی از پیشرفته ترین ترمینال های غلات بنادر کشور آغاز شده است.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن بیان این مطلب که روند پیشرفت احداث این ترمینال مکانیزه در نوع خود به لحاظ حجم سرمایه گذاری و ابعاد آن کم نظیر است، گفت: این پروژه با نظارت مستمر واحد مهندسی و عمران این اداره کل و تلاش عوامل اجرایی در مرحله شمع کوبی زیر فنداسیون سیلوها بوده و روند عملیات اجرایی مطلوب ارزیابی می شود.
به گفته رضازاده، احداث این ترمینال تأثیر به سزایی در ارتقاء ظرفیت و توان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری دارد.
وی ابراز امیدواری کرد، با تداوم تلاش ها و پیشرفت های ایجاد شده، این ترمینال حسب تعهدات قراردادی سرمایه گذار، تا ۱۸ ماه آینده تکمیل و بهره برداری شود.
شایان ذکر است، به موازات پیشرفت فیزیکی ساخت ترمینال مکانیزه غلات در این بندر، سه دستگاه برج تخلیه غلات توسط سرمایه گذار خریداری و مونتاژ شده و هم اکنون در حال بهره برداری است.
یادآور می شود، در بندر امام خمینی(ره) که از مزیت های بازرگانی و امکانات و تجهیزات مناسب، برخوردار است، تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد از کالاهای اساسی کشور از جمله غلات و خوراک دام انجام می گیرد.