خانم شهردار، سلام

خورنا |  سرویس سیاسی:

خانم شهردار، سلام.

(به یُمن انتخاب یک بانوی جوان به‌عنوان شهردار گتوند.)

صدیقه میری شهردار گتوند شد…

صدیقه میری، فعال اجتماعی، سیاسی، هنری و محیط زیست و رئیس ستاد حامیان دکتر روحانی در شهرستان اندیمشک ، منتخب اعضای شورای اسلامی شهر گتوند جهت تصدی عنوان شهرداری این شهر گردید.

انتخاب این بانوی جوان آن‌هم به واسطه شایستگی‌های فردی و روحیه تحسین‌برانگیز مسئولیت‌پذیری، در شرایطی اتفاق افتاد که بسیاری از جوانان هم‌سو با دولت، به دلیل عدم انگیزه مدیران ارشد نسبت به کادرسازی و تربیت مدیران جوان و نسل پویا جهت تصدی مناصب مدیریتی، در محدودیتی نگران‌کننده به سر می‌برند.

این نگرانی زمانی جدی‌تر می‌شود که اکثر مدیران ارشد استان در سنین بالای ۶۰ سال و در سالهای پایانی خدمت خود به‌سر برده و حتی از یک معاون جوان بهره نمی‌برند.

این موضوع البته تنها محدود به استان خوزستان نبوده و تبدیل به یک چالش ملی شده که با تداوم روند فعلی، دیری نخواهد پایید که تبدیل به یک ابرچالش و ابربحران در مدیریت کشور و نظام اسلامی خواهد شد.

این‌چالش به قدری جدی و خطرناک است که آینده نه‌تنها دولت که نظام اسلامی را نیز با مخاطرات جدی مواجه خواهد نمود.

در شرایطی که یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در میان کشورها، میزان تعالی و توسعه جوانان آنها و سهم نقش‌آفرینی آنها در مدیریت‌های دولتی و خصوصی است، در کشور ما هنوز مدیران نسل اول انقلاب در مناصب خود ابقا شده و هیچ فضایی جهت حضور جوانان فراهم نمی‌آورند. این در شرایطی است نسل چهارم انقلاب هم پس از نسل دوم و سوم در نوبت ورود به فضای اثرگذاری در حوزه‌های مدیریتی می‌باشند.

البته موضوع جوان‌گرایی و توجه به جوانان علیرغم توصیه‌ها و تاکیدات مکرر رهبری، یکی از اولویتهای مدیران و برنامه‌ریزان نظام و دولت است که تنها در سطح شعار و لایحه باقی‌مانده و تا کنون رنگ عمل به خود نگرفته است.

شکاف عمیق میان نسل اول با نسلهای دوم،سوم و چهارم ابعاد گوناگونی داشته و نیازمند تحلیل و آسیب‌شناسی همه‌جانبه متخصصین مربوطه به شدت احساس می‌شود.

صدیقه میری، این جوان شایسته اندیمشکی، عضو اسبق شورای اسلامی شهر اندیمشک و رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در انتخابات اخیر ، علیرغم تمام محدودیتهای موجود ،امروز با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر گتوند به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.

شبکه‌ BBC در حالی این خبر را به عنوان یکی از تیترهای خبری خود مطرح کرد که بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های حقیقی و مجازی استان یا تا این لحظه به این موضوع هیچ واکنشی نشان نداده‌اند، یا به عنوان یک خبر دسته چندم و در قالب یک خبر کوتاه به سادگی از کنار آن عبور کرده‌اند.

شیرینی این انتخاب به کام جوانان و بانوان حامی دولت بسیار شیرین‌تر میشود اگر مدیران عالی، بزرگان سیاسی جریانهای حامی دولت و رسانه‌های استان، انتخاب یک #بانوی #جوان #شهردار در خوزستان را جدی‌تر بگیرند و این اتفاق ارزشمند را سرآغاز تحقق شعارها در بحث جوانگرایی و حضور فعال و سازنده بانوان در سطوح مدیریتی به رقم آورند.

♻️خانم شهردار ، سلام

رشید زلقی، فعال سیاسی
قائم مقام ستاد جوانان حامی روحانی در استان خوزستان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *