گزارش اختصاصی خورنا از سایت ناسا ارث ، ارگان رسمی سازمان فضایی آمریکا

وقتی ناسا به اهمیت تالاب شادگان پی می برد

خورنا | سرویس علمی: تصویر ماهواره ای دیروز ناسا ارث تالاب شادگان ایران را نشان می دهد. به گزارش خورنا، در سایت ناسا ارث که متعلق به سازمان فضایی آمریکا، ناسا است،  در تاریخ ۱۵ سپنتامبر سال جاری ، مطابق با جمعه ۲۴ شهریور ، این سازمان به بررسی عکسی از تالاب شادگان پرداخت. در این گزارش آمده است: تصویری که دیروز به دست ما رسیده از رصدخانه زمینی ناسا گرفته شده و نگاهی از افق به بندر شادگان می اندازد.

در این گزارش هم چنین آمده است : این عکس توسط تلسکوپ رادیویی و حرارتی فوق پیشرفته فضاپیمایی و بازتاب (آستر) توسط ماهواره تیرا متعلق به ناسا گرفته شده است. درحال حاضر تالاب شادگان بزرگترین تالاب در ایران است و مساحتی بالغ بر ۱ میلیون هکتار در استان خوزستان دارد. قسمت های میانی و کم عمق تالاب بشکل سایه درخت که در آب افتاده است مشاهده می شود، و با وجود باغ های خرما و همچنین نیزارهای نیشکر بصورت صفی منظم احاطه شده است.

این گزارش در پایان آورده است: آب های زیرزمینی خاک اطراف آن را غنی و مرطوب نگه می دارد که به طیف وسیعی از حیوانات وحشی حیات میبخشد. متأسفانه این منطقه همچنین میزان قابل توجهی از آلودگی ناشی از نشت لوله های نفت و ضایعات صنعتی را تجربه می کند.

مترجم: احمد تمیمی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احمد تمیمی با تشکر فراوان از تمام زحمات دست اندرکاران سایت و کنال خورنا، آرزوی موفقیت را براتون دارم