استاندار خوزستان: صندوق‌های بازنشستگی یکی از معضلات اساسی دولت است

خورنا-احمدرضارستمی: در همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن عرض تبریک به مناسبت بازنشستگی کارکنان بازنشسته حاضر و خانواده‌های آنها اظهار کرد: از اینکه شما عزیزان پس از توفیق خدمت‌رسانی به مردم و مملکت هم‌اکنون به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اید خدا را بسیار شاکر و سپاسگذارم.

وی با اشاره به تاکیدات فراوان دین اسلام به نهاد خانواده بیان کرد: خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد اجتماعی، نقشی بسیار اساسی در تربیت اخلاق و شکل‌گیری سنن حسنه در افراد جامعه بر عهده دارد. بطوریکه اسلام تشکیل خانواده را برابر با بدست آوردن نیمی از دین قلمداد می‌کند.

شریعتی گفت: اهمیت موضوع خانواده و نقشی که می‌تواند در رشد و تعالی اجتماع ایفا کند باعث شده، اسلام به تمامی مسائل خانواده تاکید و اشاره کامل داشته باشد.

استاندار خوزستان با ییان اینکه استحکام خانواده رابطه‌ای عکس با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دارد، تصرح کرد: هر چه استحکام خانواده بالا‌تر باشد به همان نسبت بنیان خانواده نیز در مقابل تزلزلات و مشکلات، محکم‌تر و قوی‌تر خواهد بود.

وی یادآوری کرد: از آنجایی که یک فرد بازنشسته ۳۰ سال درغالب یک سازمان به جامعه خدمت کرده‌ و بالطبع بالاترین اطلاعات و تجربیات را در خصوص سازمان متبوع خود دارد که می‌تواند با انتقال این تجربیات کمک شایانی به سیستم اداری مذکور نماید.

شریعتی گفت: در اجتماع هرچه احترام به بزرگان جدی‌ و گسترده‌تر شود و به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود درآن وقت جامعه روند پیشرفت و ترقی را بهتر طی می کند.

استادار خوزستان اظهار کرد: با توجه به نقشی که بزرگان در ایجاد جامعه و تشکیل وضعیت موجود در شهرهای خوزستان داشته‌اند لازم است که مدیران شهری به نحوی عمل کنند که تمامی شرایط لازم برای آسایش، رفاه و پر کردن اوقات فراغت، این عزیران فراهم شود.

وی اذعان کرد: چون نتوانسته‌ایم شرایط و استانداردهای لازم را برای بازنشستگان ایجاد کنیم عده‌ای به فکر بالا بردن سن بازنشستگی افتاد‌ه‌اند در صورتی که در جوامع توسعه یافته زمانی که تصمیم می‌گیرند که سن بازنشستگان را بالا ببرند، تعارضات شدیدی پیش می‌آید.

شریعتی صندوق‌های بازنشستگی را یکی از معضلات اساسی دولت دانست و افزود: هم‌اکنون در کشور سن متوسط و شاخص امید به زندگی افراد بالا رفته تعداد بازنشستگان رو به افزایش نهاده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اکثر گردشگران خارجی بازنشستگانی هستند که درآمد بازنشستگی آنها کافی است توصیه کرد: دولت باید در جهت تقویت صندوق‌های بازنشستگی تلاش کند و به نحوی عمل نماید که نیازهای یک بازنشسته پس از بازنشستگی در حد اولی فراهم شود و البته چنین شرایطی هم در کشور جز با سرمایه‌گذاری و خلق ثروت بیشتر فراهم نمی‌شود. امیدواریم با برنامه‌هایی که دولت در برنامه ششم توسعه دارد چنین امر مهمی هر چه زودتر محقق شود‌.

وی در پایان یادآوری کرد: از آنجایی که یکی از شاخص‌های استاندارد برای داشتن یک زندگی خوب، رفاه افراد پس از بازنشستگی و فراهم کردن تسهیلات رفاهی مناسب برای خانواده و فرزندان بازنشستگان است، امیدوارم که بازنشستگان ما بتوانند با رفاه بهتر و زندگی مناسبت تر شاهد تکریم بیشتری باشند.