از راه های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن

فرزاد شعبانی | خورنا –

مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن با دستانی خالی اما ارادتی از دل به اهل‌بیت(ع)

گروه فرهنگی، هنری وارث غدیر از سه سال گذشته تاکنون کامیونی را در اعیاد مختلف مسلمانان تزیین می‌کنند و در کوچه پس‌کوچه‌های روستاهای محروم خوزستان می‌گردانند و شیرینی، پوستر و بادبادک پخش می‌کنند تا به همه مردم به ویژه کوچکترها یادآوری کنند که عید است؛ عید بزرگ مسلمانان را گرامی و بزرگ بدارید.

سه سال است که یک ماشین بزرگ را در اعیاد مختلف مسلمانان تزیین می‌کنند و در کوچه پس کوچه‌های روستاها می‌گردند و شیرینی و پوستر و بادبادک پخش می‌کنند تا به همه مردم یادآوری کنند که عید است؛ عید بزرگ مسلمانان را گرامی و بزرگ بدارید.

دلشان برای امام زمانشان می‌تپد و از طرف دیگر نمی‌خواهند که واقعه غدیر فراموش شود، می‌خواهند کودکان بدانند که فقط علی امیرالمومنین(ع) است.

مسعود مشعوف سرپرست گروه فرهنگی هنری وارث غدیر درباره این حرکت فرهنگی گفت: اعیاد بزرگ مسلمین همچون عید غدیر و نیمه شعبان آنچنان که شایسته است در روستاهای محروم از نظر فرهنگی و معیشتی گرامی داشته نمی‌شود؛

وی ادامه داد: این بی توجهی و کم توجهی به اعیاد بزرگ مسلمانان همچون غدیرخم باعث می شود که دشمن از این فرصت استفاده کرده و از نظر فرهنگی راه نفوذ خود را باز کند. بنابراین ما که نمی توانیم از نظر معیشتی کاری برای مردم این مناطق محروم انجام دهیم ولی به لحاظ فرهنگی و مذهبی ورود کرده و تفکر و اندیشه‌های جریان غدیر و ولایت را ترویج می‌دهیم.

وی تصریح کرد: این کار ما به آن دلیل است که اعیاد مذهبی به خصوص عید غدیرخم که در روستاهایی که از نظر فرهنگی و معیشتی محروم هستند گرفته نمی شود. بزرگداشت عید غدیر برای همه ما به جهت گرامیداشت همه اصول اسلامی با اهمیت است. به بهانه پخش شیرینی، نورافشانی و هدیه این بادبادک ها به کودکان می خواهیم که در مقابله با تبلیغات وهابیت در ذهن کودکانمان تأثیرگذار باشیم. تا همیشه در ذهن او بماند که به مناسبت عید غدیر هدیه ای هر چند کوچک را دریافت کرده است. این مسیر را ادامه می دهیم چرا که معتقدیم زیرساخت ذهنی کودکان هر گونه که شکل بگیرد قابل تغییر نیست.

او در پایان می‌گوید: یکی از دلایل راه اندازی این کارناوال تکرار، تکرار و تکرار وقایع تاریخی تشیع مخصوصا عید غدیر در اذهان مردم است. با توجه به کم کاری برخی از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و صداوسیما در پر رنگ جلوه دادن مناسبت‌های بزرگ شیعه، به ناچار جامعه مذهبی باید این خلأ رو پر کند و از روی احساس مسئولیت به تعظیم شعائر مذهبی بپردازد تا با تبلیغات گروهک‌های تکفیری وهابی و تفکر باطل و غلط آنها مقابله کردهه باشد. شاید باورش برای شما سخت باشد اما خیلی از مردم همین روستاهایی که کارناوال به آنجا می‌رود اصلا خبر ندارند که شنبه عید بزرگ شیعیان است و در این روز دینشان کامل می‌شود. از ما می‌پرسند «این کاناوال عروسیه؟مناسبتش چیه؟» و از این دست سوالات که برگرفته از عدم اطلاع آنها است و این در حالی است که از ساعت دقیق پخش ایران و کره باخبر هستند. اگر سیما و در کل رسانه از ده روز قبل به تبلیغ این اعیاد بپردازد الان شاهد عدم اطلاع مردم نبودیم.