یکی از بیماران مبتلا به ام اس در گفتگو با خورنا پرده از بخشی از مشکلات بیماران ام اس برداشت

قصه ی پرغصه بیماران ام اس

 خورنا | صدای مردم: یکی از مشکلاتی که این روزها گریبان گیر مردم است، تأمین منابع مالی داروهای بیماری‌های خاص است. درحالی‌که متوسط هزینه‌های درمانی مردم در دولت‌های یازدهم  و دوازدهم نسبت به دولت نهم کمتر شده، اما بازهم مواردی مشاهده می‌شود که نشان از بی‌توجهی دولت به خیل عظیمی از بیماران خاص است. در این زمینه یکی از بیماران مبتلابه بیماری ام‌اس، برای خورنا پیام تأمل‌برانگیزی فرستاده است.

  • سلام. میشه بپرسید چرا داروهای ام‌اس که میگن رایگانه، رایگان نیست؟  باور کنید داروها مثلاً میشن ۷۰۰ هزار تومان در ماه طرف بیمارتر میشه. میشه پی گیری کنید. تازه داروخانه که میریم میگه ۷۰۰ اما باید ۸۰۰ بدید. وقتی می‌پرسیم چرا میگن نمی‌دونیم (داروخانه امام جعفر صادق) من نسخه دارو و فاکتور هم دارم. چرا  میگن بیمه همشو قبول می‌کنه. این دروغه.

این فرد در پاسخ به سؤال خبرنگار خورنا گفت:

  •  داروی دیفوزول که میشه ۵۰۰ هزار تومان، بهم گفتن برو معاونت غذا و دارو تخفیف میده. منم رفتم. منتها فقط ۴۱ هزار تومان تخفیف دادند. این تخفیف خوبیه به نظر شما؟

وی هم‌چنین در پاسخ به چگونگی تأمین هزینه ها گفت:

  • من برای تأمین این هزینه ها به مشکل برخوردم و باید پدر بازنشسته‌ام با حقوق بازنشستگی این داروها رو بخره. هرماه ۷۰۰ هزار تومان بخش اعظمی از حقوق بابامه. خواهش می‌کنم مسئولین در این زمینه ما را کمک کنند.

خورنا، پیگیر رفع مشکل بیماران ام‌اس است و اگر مسئولین مرتبط با این مسئله در این زمینه می‌توانند تسهیلاتی برای این بیماران در نظر بگیرند با دید باز استقبال کرده و به اطلاع بیماران می‌رسانیم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *