استاندار خوزستان: ناوگان اتوبوس‌رانی اهواز فرسوده است/ چهره شهر اهواز بتدریج اصلاح می‌شود

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه انعقاد تفاهم نامه، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکسیرانی اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت و عید غدیر خم اظهار کرد: تقارن این جلسه ارزشمند، با دو مناسبت میمون و مبارک که یکی دهه ولایت و دیگری آغاز بکار پنجمین شورای اسلامی شهر اهواز است را به فال نیک گرفته و امید داریم که در ادامه این روند با اتحاد و همدلی میان شهرداری و اعضای شورای شهر اهواز شاهد راه‌اندازی‌ها، افتتاحها و کارهای عمرانی مختلف در سطح اهواز و حتی استان خوزستان باشیم.

وی تصریح کرد: از جمله سه تفاهم‌ نامه‌ای که در این خصوص منعقد شده است می‌توان ابتدا به بحث تفاهم‌نامه فی ما بین کمیته‌ امداد امام خمینی(ره)، صندوق کارآفرینی امید و شرکت زامیاد اشاره داشت که بسیار کار ارزشمند و ارزنده‌ای است که موجبات بوجود آمدن یک اشتغال موثر در بین طبقه محروم جامعه می‌شود.

شریعتی ادامه داد: تفاهم نامه بعدی راجع به تاکسی‌ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل استان و کلانشهر اهواز است که با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر استان اولویتی دو چندانی پیدا کرده است.

استاندار خوزستان گفت: علیرغم اینکه متروی کلانشهرهای دیگر راه اندازی شده ولی متاسفانه متروی شهر اهواز بنا به هر دلیلی همچنان مانده است؛ امیدواریم که امسال لااقل شاهد افتتاح خط یک آن باشیم زیرا آنچه که وظیفه استانداری بوده لااقل تا حد تامین اعتبار طرح به انجام رسیده است.

وی شرایط ناوگان اتوبوس‌رانی اهواز را نامناسب و فرسوده دانست و عنوان کرد: تلاش داریم با یک نوسازی جدی در فاز اول ۵۲ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی اهواز افزوده می‌شود.

شریعتی ادامه داد: همچنین تاکسی‌های اهواز فاقد شرایط مناسب برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم می‌باشند لذا نیاز به یک ساماندهی مناسب در این خصوص بسیار احساس می‌شود. از اینرو لازم است به منظور بهبود این وضعیت، از ظرفیت‌های منطقه آزاد در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم بهره‌مند شویم.

استاندار خوزستان افزود: به منظور نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی اهواز، اقدامات بسیار مفیدی با پرداخت تسهیلات واگذاری از طریق بانک قرض‌الحسنه رسالت، ‌ انجام شده است و این کار همچنان نیز در حال انجام است ولی سرعت اینکار به کندی انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: به منظور سرعت بخشیدن به امر واگذاری تاکسی‌های اروندی طی مذاکرات صورت گرفته با صندوق کارآفرینی امید، توافق شد تا سقف ۵۰۰ دستگاه این کار با سرعت بیشتری صورت بگیرد، اگر چه اینکار صورت پذیرفته ولی همچنان سرعت مطلوبی ندارد؛ این تفاهم نامه امروز به امضاء می‌رسد و انشاالله امیدوارم از این به بعد با سرعت بیشتری روند واگذاری‌های آن تصریح داده شود.

شریعتی با بیان اینکه تفاهم نامه سوم یکی از مهمترین تفاهم‌ نامه‌ها در این خصوص است تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه قرار بر این شده که از محل اعتبارات عمرانی استان یکصد میلیارد تومان و از محل صندوق کارآفرینی امید ۳۰۰ میلیارد تومان که مجموعاً به سقف ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار بنگاههای کوچک و متوسط، شرکت‌های دانش بنیان و بخش گردشگری با کارمزد چهار درصد قرار داده شود تا بتوانیم این شرکت‌ها را که سرمایه در گردش نیاز دارند و الان تعطیل هستند، در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید مجددا راه‌اندازی کنیم.

عالیترین مقام اجرایی استان خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌های بعدی را نیز بزودی با بانکهای تجاری استان خواهیم بست(بانک ملی تقریباً قطعی شده است)؛ با قرار دادن یارانه تسهیلات در اختیار این بانکها، آنها می‌توانند وامهای با سود کمتری را در اختیار بنگاههای اقتصادی قرار دهند و از این راه برخی از بنگاهها مجدداً راه اندازی شده و می‌توانند مکمل این طرح شوند؛ امیدواریم بعد از تفاهم نامه سریعا این کار عملیاتی شود تا بتوانیم اشتغال مولد و موثر را به اندازه کافی در سطح استان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات مطرح شده از سوی سازمان تاکسیرانی را تا حد توان پیگیری می‌کنیم اظهار کرد: انشاالله در پناه الطاف الهی و با همکاری شورای شهر، شهرداری و دیگر دستگاههای اجرایی بتدریج چهره شهر اهواز را اصلاح و کلانشهری را در شأن مردم اهواز می‌سازیم.