مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید خوزستان: انعقاد ۹ تفاهم ‌نامه استانی با اشتغالزایی بیش از ۲۵۶ نفر در دستور کار است

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه تبادل تفاهم نامه‌های رونق اشتغال در استان مهدی امرائی مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید خوزستان گفت: در کنار اقداماتی مثل ساماندهی دست‌ فروشان آبادان، ساماندهی بازارچه شوش، ایجاد و ساماندهی صندوق‌های خرد و محلی زنان روستایی و عشایر که در سال گذشته اجراء شد را می‌توان نام برد که براین اساس در حدود ۷۲ صندوق در سطح استان ساماندهی و تأمین مالی شدند.

وی ادامه داد: از جمله دیگر اقدامات صندوق کار آفرینی امید خوزستان می‌توان به شناسایی ظرفیت‌های شاخص و حمایت مالی در حوزه روستاهای بدون بیکار و روستاهای محصول محور اشاره کرد که از این روستاها می‌توان به روستاهای جفیر، قانمیه، شهرک شهید رایگانی، سراخیه، لیوس و غیره اشاره کرد.

امرائی عنوان کرد: انعقاد ۹ تفاهم ‌نامه استانی برای ایجاد اشتغال بیش از ۲۵۶ نفر در حوزه‌های مختلف و همچنین چند تفاهم ‌نامه دیگر نیز در دست اقدام داریم که در آینده انشاالله منعقد خواهند شد.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید خوزستان حمایت از حوزه گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های اداره متبوعش دانست و افزود: در حوزه اشتغال بانوان با انعقاد تفاهم نامه‌های ملی توانستیم حمایت‌های بسیار مثمرثمری را در این حوزه انجام دهیم.

وی افزود: در حوزه طرحهای دانش‌بنیان، شرکتهای شهرکهای صنعتی، ساماندهی معتادان بهبود یافته و ساماندهی حادثه دیدگان کار در سالهای اخیر نیز از دیگر برنامه های صندوق کارآفرینی امید خوزستان است.

امرائی در مورد تفاهم نامه‌های جدید صندوق کار آفرینی امید خوزستان گفت: این تفاهم نامه‌ها جدید با کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان امور زندانها، سازمان ورزش و جوانان و غیره انجام پذیرفته است و همچنین انعقاد تفاهم‌ نامه ‌استانی ساماندهی تاکسی رانی شهر اهواز نیز از جمله این تفاهم‌ نامه‌ها به حساب می‌آید که رویکرد اصلی آن نیز اشتغالزایی است.