مدیر کل امور اقتصادی استانداری خوزستان خبر داد:

رونمایی از ۳۴ دستگاه خودروی اروندی به منظور الحاق به تاکسیرانی اهواز/ ۲۶۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی خوزستان صاحب خودرو شدند

خورنا-احمدرضارستمی: در آیین انعقاد تفاهم نامه ساماندهی تاکسی شهری و رونمایی از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز رضا قیصی پور مدیر کل امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: همانطور که استحضار دارید از زمان حضور دکتر شریعتی در استانداری خوزستان، با توجه به گرمای طاقت فرسای اهواز و نیز وجود آلودگی‌های جوی در این شهر و همچنین عدم رضایت‌مندی در حوزه حمل‌ونقل شهری، سه موضوع به طور جدی در دستور کار استانداری واقع شد، که اولین موضوع بحث حل مشکل مترو و بهره‌برداری از فاز اول قطار شهری دوم کمک به نوسازی و بهسازی اتوبوسهای شهری و سوم بازسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز است.

این مقام مسئول در مورد بهسازی تاکسیرانی اهواز یادآوری کرد: براساس جلساتی که ‌بین استانداری خوزستان با منطقه آزاد اروند برگزار شد، تفاهم ‌نامه‌هایی در این خصوص رد و بدل و براساس آن قرار شد که دو هزار دستگاه از ظرفیتهای این منطقه را در ورود ماشین‌های اروندی، برای تاکسیرانی اهواز استفاده کنیم.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است که در این مسیر معاونت برنامه‌ریزی استان بعنوان متولی کار با همکاری دستگاههای اجرایی، شهرداری اهواز، گمرک، پلیس راهور، سازمان تاکسی‌رانی، بانک قرض الحسنه رسالت، صندوق کارآفرینی امید و همچنین استانداری خوزستان تلاش بسیاری را بعمل آوردند.

قیصی پور اظهار کرد: در آذر ماه سال گذشته همزمان با بهره‌برداری از مرکز خودرویی زیبایی در سه‌ راه خرمشهر اولین سری از خودروهای اروندی که شامل ۲۵ دستگاه الکترا و اکسنت بودند رونمایی و به ناوگان تاکسیرانی اهواز اضافه شدند.

مدیر کل امور اقتصادی استانداری خوزستان خبر داد: امروز از ۳۴ دستگاه خودرو اروندی، به منظور الحاق به تاکسی‌رانی اهواز رونمایی می‌شود که در کل می‌توان گفت که تاکنون از ۵۰۰ دستگاه تفاهم شده با صندوق کارآفرینی امید، بجز این مواردی که امروز رونمایی می‌شوند در حدود ۲۵ دستگاه در سال گذشته و ۲۰ دستگاه هم در اردیبهشت ماه امسال رونمایی شده است.

وی بیان داشت: انتظار داریم که با همکاری صندوق کارآفرینی امید هر چه زودتر مابقی این ۵۰۰ دستگاه هم رونمایی شوند.

قیصی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: امروز همچنین ۲۶۸ دستگاه وانت‌ زامیاد و پادرا با اعتباری بالغ بر هشت ‌میلیارد و ۴۰ میلیون تومان برای ۲۶۰ مددجوی کمیته امداد هم رونمایی می‌شود.