مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان خبر داد:

برگزاری دومین رویداد ملی بازیهای رایانه‌ای “گیم‌آپ” در آبادان/صنعت TD-LTE وارد بازار خوزستان شد

علی صالح نساج: افتتاحیه دومين رويداد ملی بازیهای رايانه‌ای (گیم‌آپ) در روز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه و ساعت ۱۶ بعدازظهر در آبادان است‌‌.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست خبری برگزاری دومین رویداد ملی بازیهای رایانه‌ای(گیم‌آپ) که در سالن جلسات استانداری برگزار شد علی صالح ‌نساج مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: رویداد استارتاپ را می‌توان در عرصه فن‌آوری اطلاعات و فضای مجازی به عنوان صنعتی پول‌ ساز، درآمد‌زا و ایجاد کننده اشتغال از آن نام برد

وی بیان کرد: اگر چه صنایع مختلفی در صنعت فن‌آوری اطلاعات وجود دارد ولی همیشه از گیم یا بازی به عنوان صنعتی درآمدزا و پولساز نام برده می‌شود که دلیل آن نیز به خاطر تاثیرات فرهنگی زیاد این صنعت نسبت به دیگر فعالیت‌های فرهنگی بر روی جوانان و نوجوانان در اجتماع است.

صالح نساج کیفیت و استاندارهای بالای بازی‌های خارجی را دلیل اصلی استفاده نوجوانان دانست و افزود: ما باید با بهره گیری از افراد توانمندی که در کشور داریم بازیهایی را طراحی کنیم که دارای معیارها و استانداردهای بین‌المللی باشند که در این صورت می‌توانیم از این محصولات، به عنوان منبعی برای صادرات استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در دومین رویداد ملی بازیهای رایانه‌ای در خوزستان، ۶۰ شرکت کننده از ۱۵ استان کشور حضور دارند؛ باید نتیجه‌ای که از این رویداد گرفته می‌شود بگونه‌ای باشد که نشان دهنده توانمندی بالای استان در خصوص بازیهای گیم باشد.

صالح نساج گفت: بخش‌های دولتی ذی‌ربط باید شرایطی را بگونه‌ای مهیا کنند که نخبگان توانمند در صنعت بازیهای رایانه‌ای و دیگر بخشهای فن‌آوری اطلاعات، از توانایی‌های آنها به نحو احسن استفاده شود و همچنین تمهیداتی نیز چیده شود که این افراد توانمند پس از شکل دادن به کسب و کارشان بتوانند آن را به دیگر استانها و یا حتی خارج از کشور صادر کنند.‌

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان افزود: باید تلاش کنیم که گرفتن مجوز یک بازی یا یک کار برای شرکت‌های نوپا تسهیل پیدا کند و نیز هر کدام از بخش‌ها اعم از استانداری، وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، پارک علم و‌فن‌آوری، فن‌ و حرفه‌ای و دیگر بخشها و ادارات ذی‌ربط شرایط را طوری فراهم کنند که دسترسی به تسهیلات برای این شرکت‌ها بعد از برگزاری این رویداد به سادگی میسر شود.

وی عنوان کرد: این رویداد سه روزه و دارای دو دبیر علمی و اجرایی است که در هتل کارونسرای آبادان و در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

صال نساج تصریح کرد: به دلیل استفاده از ظرفیت شهرستانها و شناسایی و حمایت از افراد توانمند این مناطق، دومین رویداد ملی بازیهای رایانه‌ای(گیم‌آپ) را در آبادان برگزار می‌کنیم و مطمئناً رویداد بعدی را در یکی دیگر از شهرستانهای خوزستان انجام می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان خبر داد: افتتاحیه دومین رویداد ملی بازیهای رایانه‌ای(گیم‌آپ) در روز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه و ساعت ۱۶ بعدازظهر است‌‌.

وی در مورد برنامه‌های این رویداد سه روزه گفت: در روز اول و پس از افتتاحیه، ابتدا ارائه ایده‌ها و بعد انتخاب ایده‌های برتر و سرانجام با تیم سازی روز اول پایان می‌رسد.

صالح نساج ادامه داد: در دو روز بعدی رویداد، تیم‌های تشکیل شده به ساخت ایده‌‌هایی که از اول مطرح شده می‌پردازند؛ اختتامیه رویداد در عصر روز شنبه ۱۸ شهریور‌ماه همراه با انتخاب ایده‌های برتر و تقدیر از آنها می‌باشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اظهار داشت: به منظور استفاده هر چه راحت‌تر از صنعت گیم بر روی موبایل‌ها، پهنای باندی که مورد نیاز است فراهم شده و اینترنت در اکثر نقاط استان از ۲G به ۳G و ۴G تبدیل و حتی صنعت TD-LTE را هم وارد بازار کرده‌ایم که این مسئله کیفیت اینترنتی را در استان بسیار بالا می‌برد.

وی در پایان عنوان کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات داشتیم وی دستور داد که دو هدف اساسی را باید در استان دنبال کنید که اولین هدف رفع مشکلات ارتباطی مردم و دومین هدف، حمایت از شرکتهای نوپا، استارتاپی و شرکت‌هایی که می‌خواهند در صنعت فن‌آوری اطلاعات، شرکت داشته باشند.