ضخامت سنجی در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری انجام شد

اسداله ترحم / خورنا – رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات از انجام ایمن سازی محل های آسیب پذیراحتمالی خطوط لوله بیرون و درون تاسیسات درشرکت آغاجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، فریدون سروی با اعلام این خبر، گفت: در راستای حفاظت و صیانت از خطوط لوله بعنوان شریانات حیاتی در شرکت آغاجاری از ابتدای سال جاری تا کنون با تلاش همکاران بیش از ۵۱۴۲ محل آسیب پذیر احتمالی از خطوط لوله انتقال نفت و گاز با استفاده از توان داخلی ضخامت سنجی شد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه خطوط جریانی ، عهده دار انتقال نفت، گاز و میعانات گازی را دارند و غالبا در معرض خوردگی هستند، ممکن است دچار آسیب دیدگی شده و به موجب آن عملیات تولید تحت الشعاع قرار گیرد لذا با تأکید مدیرعامل محترم در امر ایمن سازی خطوط لوله تاسیسات شرکت عملیات ضخامت سنجی به صورت دوره ای با حساسیت بالایی انجام می گردد که همین امر موجب کاهش و جلوگیری از حوادث احتمالی شده است.

سروی با اشاره به دشواری های این عملیات با توجه به گستردگی جغرافیایی شرکت گفت: این عملیات بعضی مواقع در مناطق صعب العبور انجام
می گیرد که جا دارد از همه همکاران و کارشناسان مربوطه قدردانی نمایم.

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات افزود: انجام این عملیات علاوه بر کاهش خطرات و حوادث ناشی از ترکیدگی خط لوله سود و صرفه اقتصادی فراوانی برای شرکت در برداشته ،چرا که با کوچکترین نشتی برای خطوط لوله احتمال توقف تولید و طبع آن کاهش تولید نیز وجود خواهد داشت.

سروی با اشاره به حساسیت های موجود در این عملیات افزود: ‌برگزاری دوره های آموزشی جهت پرسنل و بروز رسانی امکانات و استفاده از ادوات پیشرفته با توجه به رشد فناوری و تکنولوژی در این زمینه از جمله برنامه هایی است که در این راستا جهت بهبود کیفیت کار در حال انجام است.