در جمع خبرنگاران:

استاندار خوزستان: پروژه گردشگری تنگ تکاب بهبهان بزودی اجرایی می‌شود/کارخانه لاستیک سازی کیان تایر به شهرستان گتوند انتقال می‌یابد

خورنا-احمدرضارستمی: در حاشیه نشست حمایت از سرمایه گذاری در استان، که امروز شنبه یازدهم شهریور ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: از جمله مباحثی که در این جلسه مطرح شد می‌توان به بحث پتروشیمی و پتروپالایش منطقه زیلایی مسجدسلیمان و همچنین مشکلات حقوقی مربوط به زمین احداث طرح و تملکهای که باید انجام بشود، اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان را موظف کردیم که اقداماتی را در این منطقنه به منظور گسترش تأسیسات صنعتی انجام دهد زیرا برنامه داریم که علاوه بر نیروگاه در این قسمت پتروپالایش و صنایع پایین دست پتروشیمی را هم احداث کنیم.

شریعتی تصریح کرد: بنابراین مقرر شد که بزودی جلسه دیگری را نیز در آن منطقه داشته باشیم تا مسئولین ذی‌ربط از نزدیک منطقه را دیده و سپس تصمیم‌گیری‌های لازم را برای برطرف کردن مشکلات موجود اتخاذ کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: دومین موضوعی که در این جلسه مطرح شد مباحث مربوط به احداث یک پروژه تفریحی و گردشگری در منطقه تنگ تکاب بهبهان بود؛ این منطقه برطبق مصوبه دولت یک منطقه نمونه گردشگری به حساب می‌آید.‌

وی افزود: در حدود ۱۰ ماه است که پیگیر اخذ مجوز‌های لازم برای اجرای این پروژه هستیم ولی به علت مکان ساخت پروژه، هم محیط زیست و هم سازمان آب و برق خوزستان ایراداتی را بر این طرح وارد کرده‌اند.

شریعتی ضمن اشاره به اینکه ملک شخصی و مالک هم با سرمایه‌ خود این پروژه گردشگری را می‌سازد بیان کرد: هم‌اکنون یکی پس از دیگری موانع موجود در برابر این کار در حال رفع شدن است و امروز هم این پروژه در شورای راهبردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همچنین در محیط زیست کشور به تصویب رسیده شد که انشاالله بزودی اجرایی می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این پروژه، کار بسیار ارزشمندی است عنوان کرد: سرمایه گذاری این پروژه بالای صد میلیارد تومان است و مشکلاتی هم که سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی نسبت به این طرح هم داشتند بنا شد طی روزهای آینده حل شود تا انشاءالله هر چه زودتر به سرمایه گذار اعلام کنیم که کار خود را شروع نماید.

وی یادآوری کرد: سومین بحث مطرح شده در این جلسه پیرامون جا به‌جایی و گسترش کارخانه ایران تایر بود. ما هم‌اکنون یک کارخانه تولید تیو‌پ را در شهرستان گتوند داریم که علیرغم اینکه به کار خود ادامه می‌دهد ولی با مشکلاتی چند هم مواجه است.

شریعتی گفت: همانطور که استحضار دارید در حال حاضر صنعت لاستیک سازی به سمت صنایع تیوپ لس رفته و براین اساس شرکت ایران تایر آمادگی دارد تا کارخانه ۵۰ هزار تنی خود را به شهرستان گتوند منتقل بکند که این انتقال می‌تواند بالای یکهزار و ۳۰۰ فرصت شغل را در منطقه ایجاد کند.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: انجام این کار به یکسری مقدمات و حمایت‌هایی از نظر زیر ساخت نیاز دارد که همگی مصوب شده و به اجرای اینکارها هم متعهد شده‌ایم که در ادامه مابقی کارها از طرف بنیاد مستضعفان انجام شود.