ورود ماهی های بی کیفیت استانهای جنوبی به بندر هندیجان

ورود ماهی‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت استان‌های جنوبی به بازار ماهی و میگو هندیجان، زنگ خطری برای این صنعت دریایی این شهرستان بندری است.

به گزارش پایگاه خبری خورنا صنعت صید و صیادی از دیرباز تاکنون با نام بندر بحرکان هندیجان گره خورده و مردم در استان‌های مختلف ماهی خوب را با نام هندیجان تهیه می‌کنند. 

اما چند مدتی است بعضی افراد منفعت طلب با تهیه ماهی‌های بی کیفیت و ارزان قیمت از استان‌های جنوبی بازار این صنعت شیلاتی منطقه را تخریب کرده به طوری که مردم هندیجان هیچ گونه اعتمادی به فروشندگان ندارند.

گلایه مردم از مسوؤلان شیلات شهرستان این است که چرا به این قضیه ورود نمی‌کنند تا قشر زحمتکش صیاد هندیجان بیش از این ضربه مالی نخورند.

محمود عبادی یکی از اهالی هندیجان، اظهار کرد: چرا شیلات شهرستان با هماهنگی مقامات قضایی هندیجان به این موضوع مهم ورود نمی‌کند تا جلو کار این افراد گرفته شود؟

وی ادامه داد: ماهی‌های وارداتی از استان‌های جنوبی و بنادر چابهار در آن بندرگاه با قیمت کمی توسط این دلالان خریداری و بعد از ورود به بازار ماهی ومیگو هندیجان با قیمت چندین برابری به نام ماهی هندیجان به مسافران و حتی مردم شهرستان فروخته می شود.

علی شکاری یکی دیگر از اهالی هندیجان اظهارکرد:تعجب ما از این است که کار اداره شیلات و آبازیان این شهرستان چه می‌تواند باشد؟ مگر یکی از مشاغل اصلی مردم این بندر صید وصیادی نیست؟ چرا با ورود این ماهی‌های بی‌کیفیت شاهد دلسردی صیادان هندیجانی باشیم.

وی افزود: آیا واقعا مسوؤلان اداره شیلات از این موضوع بی خبرند؟ چرا در استان‌های بزرگ ماهی و میگو را به نام محصول هندیجان بفروشند؟ ولی مسافران ورودی به خود شهرستان و مردم بومی گرفتار ماهی‌های بی کیفیت جنوب باشند.

محمدشعبانی یکی از اهالی هندیجان گفت: ماهی‌های شوریده، صبور، شانک، سنگ‌سر و میگوهای سفید و صورتی معروف بندر بحرکان در سراسر کشور و حتی استان خوزستان برای مردم نامی آشنا دارند.
وی متذکر شد: برای جلوگیری از بین رفتن نام و آوازه خوب این محصولات همت مسوؤلان شهرستان طلبیده می‌شود.

منبع : فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *