آلومینیوم در هفته دولت وارد بازار مصرف خواهد شد/ تولید آزمایشی کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان کلید خورد

میثاق حاجتی/ خورنا:بالاخره روز موعد از راه رسید. کلنگی که در دی ماه ۱۳۹۳ با هدف محرومیت زدایی و توسعه و اشتغال پایدار بر زمین نشانده شده بود به ثمر نشست.


به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل خبر روز کارخانه الومینیوم سازی مسجدسلیمان از جمله محدود پروژه های بوده که مطابق قول و قراری که با مردم گذاشته شده بود در موعد مقرر به مرحله بهره برداری رسید و این محقق نمی شد مگر با سعی و تلاشهای شبانه و کار جهادی که در این پروژه صورت گرفت. با دلسوزی تمام تپه ماهورها تسطیح گردید، آجر روی آجر چیده شد، آهن کنار آهن قرار گرفت، آشیان و سوله های متعددی سرپا شد، صدها و هزاران تن بتون درون گودالهایی که درون آنها فرشی از میل گرد و آهن با هنرمندی و به زیبایی آراسته شده بود ریخته شد که حاصلش پهن شدن فرشی خاکستری بود که روی آن دستگاههای غول پیکر تکیه ای غرور آفرین بزنندآری پس از تحقق شعار سال ۹۵ امروز با همت جوانان این مرز و بوم تولید آزمایشی این کارخانه کلید خورد و آلومینیوم درهفته مبارک دولت وارد بازار مصرف می شود.
اگرچه این کارخانه دربهمن ماه ۹۵ آماده بهره برداری بوده اما بدلیل تامین نبودن زیرساختهایی همچون گاز و برق عملا از ورود مرحله تولید بازماند اما هرچه بود گذشت مهم این است که امروز آلومینیوم سازی باهدف توسعه و اشتغال پایدار تولید آزمایشی خود راکلید زد.

در بازدیدی که مهندس اتابک مدیر عامل صنایع معدنی بنیاد مستضعفان ازاین کارخانه داشتند، همزمان با آغاز به کار جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی تولید ازمایشی کلید خورد.
سید عباس حسینی ابراز کرد: درحال حاضر چندروز است که تولید آزمایشی خود را با ظرفیت برق موجود شروع کرده ایم ،و گاز مورد نیاز کارخانه تامین شده است و جا دارد از عنایت ویژه و پیگیری عاجل حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه دراستان و دکتر شریعتی استاندار محترم درجهت تامین زیر ساختها و رفع موانع پیش رو همچنین جمعی از مسئولان محلی تشکر ویژه ای داشته باشم.
سید عباس حسینی ابراز داشت: درحین تولیدات آزمایشی هم فرصتی غنی برای کسب تجربه نیروهای جوان و تازه نفس است و از طرفی نواقص را برطرف می کنیم انشالله درهمین هفته تولیدات این کار خانه وارد بازار مصرف خواهدشد.
امید داریم نسبت به راه اندازی صنایع پایین دستی این صنعت توجه ای ویژه ای شود تا در آینده نچندان دور خدمتی به جوانان این منطقه کرده باشیم بنیاد مستضعفان به قول و قرار خود با مردم عمل کرده است و مسیر باقی مانده را هم باصلابت تمام ادامه خواهیم داد حالا نوبت مهیا کردن زیر ساختها از سوی مسئولان استان برای حضور سرمایه گذاران است و به اصطلاح زمان پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران است و از سرمایه داران این دیار انتظار است همت و غیرت به خرج دهند وارد عرصه کار تولید شوند تا بیشتر از این شرمنده جوانان جویای کار نباشیم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *