معاون اداره کل زندانهای خوزستان خبر داد:

تربیت بیش از ۴۸۰۰ نفر حافظ اجزاء قرآن در زندانهای خوزستان/ میانگین بیسوادی در بین زندانیان استان به دو درصد رسیده است

نادر ایگدر- میانگین بیسوادی در زندانهای خوزستان در سال ۹۰ در حدود هشت درصد بوده است که اینک در سایه تلاشها و کوششهای صورت گرفته این آمار به دو درصد رسیده است

خورنا- احمدرضارستمی: در نشست کار گروه آموزش و پرورش استان معاونت سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای خوزستان با بیان اینکه بیسوادی و کم سوادی ارتباط مستقیمی با جرم دارد، اظهار کرد: قسمت عمده مجرمینی که به زندانها وارد می‌شوند به علت کم‌سوادی آنها می‌باشد که منجر به دست زدن آنها به جرم می‌شود‌.

وی تصریح کرد: یکی از الزامات آیین‌نامه‌ای سازمان زندانها مبحث سواد آموزی است زیرا به منظور پیشبرد اهداف تربیتی در زندانها به یک حداقل سواد برای زندانیان نیاز است؛ خوشبختانه با تعاملاتی که مابین سازمان زندانهای خوزستان و نهضت سواد ‌آموزی استان صورت گرفته، اقدامات بسیار خوبی در زمینه با سواد کردن زندانیان تاکنون انجام شده است.

ایگدر بیان کرد: در این راستا با همکاری نهضت سوادآموزی علاوه بر آموختن سواد به زندانیان تازه وارد، همچنین توانسته‌ایم با استفاده از زندانیان با سواد، دیگر زندانیانی را که در ظاهر سواد داشته ولی به مرور زمان، مهارت خواندن و نوشتن خود را فراموش کرده بودند، دوباره این مهارت را در آنها باز آموزی کنیم.

معاونت سلامت و اصلاح و تربیت زندانهای خوزستان عنوان کرد: تاکنون بیش از چهار هزار و ۸۰۰ حافظ اجزاء قرآن (از یک جزء تا حفظ کامل) در زندانهای استان تربیت شده است؛ سال گذشته در حدود ۸۵ نفر حافظ کل قرآن در بین زندانیان داشته‌ایم که به لطف همین قرآن مورد عفو قانونی قرار گرفته‌اند و در حال حاضر هم ۳۰ نفر دیگر در شرف عفو قرار دارند.

وی یاد‌آوری کرد: سال ۹۵ با همکاری مسئولین سازمان نهضت سواد آموزی استان توانستیم چهار کتاب ویژه برای سوادآموزی به بیسوادان زندانی در استان خوزستان تدوین کنیم که هم‌اکنون این کتابها به کل کشور تسری پیدا کرده است و این مسئله یکی از افتخارات استان خوزستان است.

ایگدر اعلام کرد: میانگین بیسوادی در زندانهای خوزستان در سال ۹۰ در حدود هشت درصد بوده است که اینک در سایه تلاشها و کوششهای صورت گرفته این آمار به دو درصد رسیده است؛ خوشبختانه در بحث سوادآموزی و کم سوادی مشکل خاصی در زندانهای استان نیست و تنها در مقاطع متوسطه اول و دوم اکابر( بزرگسالان) خلاء هایی وجود دارد که انشاالله با کمک مسئولین آموزش و پرورش استان این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندانهای خوزستان در پایان گفت: با مساعدت و همکاری آموزش و پرورش استان، ما اولین کانون اصلاح تربیت در سطح کشور هستیم که دارای کد مدرسه شده‌ایم که از این بابت جای تشکر و قدردانی دارد؛ در مجموع بحث سوادآموزی در زندانهای استان بخوبی به پیش می‌رود.